ADAC Rallye Deutschland 2011

V sobotu brzy ráno sedám v Lüdenscheidu do auta. Projíždím kolem Nürburgringu. Překvapen. Ten přeci na mé cestě být neměl? Nestíhám. Radost ze shledání přebijí nedostatek času. Nerad jezdím pozdě. Celá stáj z Blatné (Koník, Poník i jejich táta Petr) se nachází nedaleko města Trier. Čekají na mne. V oblasti vinic. V oblasti původního římského teritoria. V oblasti protékající řeky Mosely. Chytrému napověz, hloupého trkni, na který podnik jsem se vydal. Napovím: Loeb, Ogier, Latvala… Už víte?

 

Automobilová soutěž s dlouhou historií sahající do počátku 80let minulého století. Pyšnící se slavnými vítězi jako jsou Walter Röhrl, Hannu Mikkola či Michele Mouton. Od roku 2002 zapsána v kalendáři Mistrovství světa.

 

Pokládáme si důležitou otázku: Vyhraje opět francouzský gymnasta Sébastien Loeb? Předešlé ročníky zařazené do světového kalendáře nepoznali jiného vítěze. Asfaltové podniky mu sedí. Favorizujeme jej. A co Ogier, Sordo nebo někdejší mistr světa formule 1, Kimi Räikkönen. Velmi se těšíme na velkého showmena a posledního před Loebovského šampióna, Mr. Hollywooda, Pettera Solberga. I my, Češi, máme své želízko v ohni: Martina Prokopa. Jak dokončí závod v nižší kategorii SWRC?

 

 

Každý den má rallye vlastní charakteristiku tratě. "Tři soutěže v jedné". Vinice kolem řeky Mosely z pátku střídají sobotní vojenské prostory Baumholder s tradiční zkouškou Panzerplatte. Nebezpečí v podobě protitankové ochrany "Hinkelstones" číhá na každém metru běžně armádou zabrané tratě. Náraz znamená konec v závodu a tím pádem konec nadějí na úspěch. V neděli se opět diváci i soutěžící posádky přesouvají zpět do vinic a především na vyvrcholení na diváckou rychlostní zkoušku Circus Maximus, kde řidiči projíždějí kolem Porta Nigra v centru Trieru.

 

Sledujeme bratrovražedné bitvy mezi jezdci Citroënu. Loeb vs. Ogier, Kdo bude mít na vrch? Loebův defekt dostává Ogiera do čela. Nespokojená dvojka týmu Séb II. přes kontroverzní rozhodnutí vedení svého týmu vyhrává, zatím co na týmového kolegu Séb I. řečeného Loeba zbývá pouze druhé místo. Král je mrtev, ať žije král. U týmu Prodrive se radují. Dani Sordo dojíždí třetí. Získává první pódium pro Mini WRC, navrátivší značku do Mistrovství světa rallye.

 

Výsledky

 

1. Sébastien Ogier / Julien Ingrassia Citroën DS3 WRC 3:32:15.9

2. Sébastien Loeb / Daniel Elena Citroën DS3 WRC +39.8

3. Dani Sordo / Carlos Del Barrio Mini John Cooper Works WRC +1:55.6

30. (6.SWRC) Martin Prokop / Jan Tománek Ford Fiesta S2000 +26:46.1

 

http://janhavlat.rajce.idnes.cz/Deutschland_Rally_Trier_D_19.-21.8.2011/