PS Show Wels 2010

V termínu pražského autosalónu naše redakce nezapomněla ani na fajnšmekry a navštívila velmi sympatickou PS Show Wels 2010. Čím je tak výjimečná? Je zaměřená především na sportovní, závodní tuning auta, prostě na vše co se týká trávení volného času kolem spáleného benzínu. Můžu zdůraznit, že se koná po skončení většiny závodních sérií, tudíž vhodná doba na prezentace sponzorujících firem.

Ač pro čechy, hlavně jihočechy, je horno rakouské město Linz a nedaleký Wels prakticky za kopcem, přesto jsem tu moc našinců nepotkal. Krom zástupce naší redakce, mě, tu byl náš národ zastoupen hlavně zastoupením Škodovky, dvěma historickými motocykly JAWA, přičemž jeden z nich v minulosti sedlala dnes již zesnulá legenda českého motorspostu, František Šťastný a jeden a půl exponátem kopřivnické Tatrovky.

Alternativní pohony:

V minulosti jsem zde potkal vždy ty největší skvosty současné produkce. „Krize“ a šetření dává o sobě vědět doslova všude, proto tu byli k vidění i běžnější modely. Snaha o šetření byla cítit z několika strojů fungující na alternativní paliva CNG, za zmínku jistě stojí i sportovní elektromobily Tesla.

Historická vozidla:

Expozice nostalgie vyvolávala vzpomínky na doby, které já jsem ještě nezažil. Na Jochena Rindta a jeho poslední vítězství před smrtí na Monze 1970. Další vozidla v expozici byla závodní kapotované stroje. Z nezávodních strojů určitě stálo za to vidět originální Oldsmobile z roku 1903. Přiznám se, nepřišli jsme na to, jak se to šoféruje. Dále nás zaujali již zmíněné české auta, motorky a mnoho dalších ve své době méně rozšířených vozidel.

Současná produkce:

Co nejvíc zaujalo a naopak zklamalo:

Alfa Romeo představila šmrncovní retro novinku Giuliettu, dále se prezentovala módním karbonovým dekorem v MiTu i Breře, ta byla navíc lakovaná v trendy matném odstínu. Díky množení takto lakovaných aut to ovšem pozbylo exkluzivity.

BMW respektive Mini mě trošku zklamalo. Pro představení Countrymana jsem čekal větší parádu. Navíc mohl být ukázán koncept WRC pro příští rok vycházející právě z tohoto modelu. Na samotném BMW mě pak zaujalo řešení ruční brzdy a po prvním dni autosalónu rozbité sofistikované řešení zavírání pátých dveří na X5ce.

Ford pokračuje se svými vesmírnými interiéry. Bohužel to vypadá lacině a co hůř, není to ani funkční. U nás milovníků rychlých kol si to částečně vyžehlil tím, že přivezl limitovanou edici Focus RS500.

U stánku našeho výrobce jsem si prohlédl z blízka automat na výhry v soutěžích IRC, Fabii S2000. V rámci sloganu „simply clever“ ukázala u ostatních modelů variabilitu interiérů posuvem zadních sedaček.

Subaru vyslyšelo volání svých zákazníků a přivezlo modifikovanou verzi Imprezy Sti, sedan. Palec nahoru, auto vypadá opravdu parádně.

Zavodní vozidla

Expozice se dala rozdělit na dvě významné části. První část, okruhová, kde dominovali monoposty Formule 1 a vozy vytrvalostních tříd. Druhá část byla zaměřená na rallye. Ostatně příští týden se má jet v okolí Waldviertel rallye, zahájená právě na končící PS Show.

Tuning

Zde se našlo jako vždy několik více či méně zdařilých kreací na ledacos. Velké představení ukázala firma Rieger. Jinak se tam ale nedalo vydržet. Jedno audio přeřvává druhé na prostoru nejmenší haly. Škoda, jistě bych zde jinak vydržel dýl.

Více než slova jistě vyjádří fotky pod článkem.

http://janhavlat.rajce.idnes.cz/PS_Show_Wels_A_23.-26.10.2010/