Rallye Legend 2011

Tento výlet plánujeme dlouho dopředu. Těšíme se všichni. Pročítáme si o minulých návštěvách na serveru eWRC.cz. Snažíme se naplánovat nejvhodnější, ale i finančně méně náročnou cestu.

 

Poznáváme některé poprvé: Brenner, Lago di Garda, Pádskou nížinu, pobřeží italského Jadranu (riviéru), Maranello, cíl minirepubliku San Marino nebo závodní speciál Lancii S4.

 

První den dojíždíme do pěkného studentského města Reggi Emilia. Tady po výtečné večeři v námi dříve vyhlédlém klášteře složíme naše duše. Následující dny nás čeká…

 

Museo Ferrari Maranello

 

Z Itálie pochází řada automobilových legend, kultovních značek. My navštěvujeme kolébku legendy z nejlegendárnějších, Maranello. Místo spalovacím motorům zaslíbené. Místo, kde dělníci hrdě nosí pracovní montérky. Místo zrození nových vozidel Enza a Dina Ferrariových. Místo, kde se mísí cit pro vytříbený italský design s vášní pro strojní produkci. Jsme v Itálii. Povinností je zastavit se v muzeu Ferrari. Každý z nás pokládá do ruky paní pokladní námi obtížně vydělaných 13€. Vstupujeme!

 

 

Můj šéf v práci mi před odjezdem radí: Zajeď si do okolí Maranella. Projeď si trasy testovacích řidičů Ferrari. Červený ráj spínajícího koně. Naslouchám pečlivě. Trasu spojující Maranello, Comorola, San Venanzio, Fogliano nacházíme s přehledem.

 

http://janhavlat.rajce.idnes.cz/Museo_Ferrari_Maranello_I_6.9.2011/

 

Rallye Legend

 

Zážitky, které nenahradíte. Snažíme se ušetřit na vstupném na rychlostní zkoušku. Jsme to banda pitomců. Výsledkem je jedno málem vypíchlé oko od větve, jedna natržená mikina. A to vše kvůli ušetřeným 10€. Měli bychom se nad sebou zamyslet. Zdenda získává jednu vtipnou přezdívku za druhou. Vede naší skupinu zpět do civilizace. Děkujeme za jeho přirozený smysl pro orientaci. Stmívá se. Brodíme se potokem. Hele. Slyšíte. To jsou závodní vozy. Cítíme úlevu. Přechytračili jsme výběrčí. Ale počkat! Ty jsou támhle. Ještě budeme muset běžet. Honem pojďte, ať nás nechytnou.

 

Druhý den rádi platíme vyžádaný vstup k trati. Sedáme si mezi ostatní. Horký ač podzimní den tváří se jako letní. Nasáváme atmosféru a vůni spálené benzínu plnými doušky. Z povzdálí přírodní tribuny sledujeme mistrovské umění jezdců s vozy skupiny B, nejslavnější minulosti Mistrovství světa v rallye. Z našich jezdců neustále překvapuje Jirka Navrátil s jeho „slabším“ Fordem Sierrou. O vzrušení se starají italští temperamentní diváci. Nedbaje pořadatele odklízí porouchanou Toyotu Corollu WRC. Do největšího varu nás všechny nakonec dostává jezdec polského Fiatku 126 Maluchu. Ztráta v rozpisu i na trati, hrdinské znovu nalezení a velká show. S díky tleskáme. Nevzdávej to hochu.

 

 

Seznamujeme se s Andreou, s klukem s dívčím jménem, dělajícím mechanika u Bozianu. Nechává nás nakouknout do útrob Peugeotu 206 WRC, jednoho z nejlepších speciálů jedné dekády.

 

Ten prokletý Brenner. Sněží. Zatím co jsme se ještě včera koupali či brouzdali v moři na italské riviéře, tady působí beach boyové ze Sedlčan za totální exoty. Zde více než jinde. Sandále, kraťasy a barevné trička jsou náš oděv. Koulujeme se čerstvě napadaným sněhem. Kolemjdoucí nevěřícně kroutí hlavou. Naše dětská radost propuká naplno.  

 

http://janhavlat.rajce.idnes.cz/Rallye_Legend_San_Marino_RSM_6.-9.10.2011/