The Most Grand Finale 2017

Česká republika má opět mistra Evropy! Než se tak stalo… Dramatickou zápletku sledujeme s Péťou na vlastní oči. Z důvodu nehody na silnici I15 dorážíme do dějiště velkého finále evropského mistrovství cestovních vozů se zpožděním. Nic naplat. Na trati je zatím vše v pořádku. Vede Čech Petr Fulín. To nejdůležitější z průběhu klání už stíháme. Včetně bezpráví spáchané na českého jezdce a největší našincovo želízko v ohni. Jury nemohla nechat kolizi nepotrestanou. Za způsobenou nehodu dostává aktuálně vedoucí bujarý Makedonec Igor Stefanovski flastr v podobě diskvalifikace.

Populární "Fulda" přes poškozený vůz bojuje s houževnatými soupeři srdnatě. Nejvíce jej zajímají sokové v boji o titul Švýcar Christjohannes Schreiber a Maďar Norbert Nagy.

Loňský Fuldův stájový kolega Schreiber letos hájící barvy výrobce Honda ztrácí. Zato náš zástupce sedlající vůz značky Seat stejně jako Nagy momentálně drží stupně vítězů. Celé pole vozů drží za svými zády Bulhar Kralev v Audi. Vítězství mu však není souzeno. Dostává penalizaci 10 vteřin, která jej stojí cenné vítězství. Maďar Nagy snižuje ztrátu v celkovém pořadí o 3 body. Rozhodne se až v závěrečném odpoledním závodě.

VÝSLEDKY (1.závod)

Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Nagy Norbert Seat Leon 0:21:59.369
2.místo Fulín Petr Seat Leon 0:21:59.855 +0.486 
3.místo Schreiber Christjohannes Honda Civic 0:21:62.966 +3.597
 

Startovní rošt se otáčí oproti výsledkům prvního závodu jako je dobrým zvykem. Tedy prvních osm míst. To zaručuje divoké výsledky v prvních kolech a mnoho předjížděcích manévrů plech na plech, na které se můžeme s Péťou a ostatními diváky těšit.

Ačkoliv jsou tribuny poloprázdné, panuje bouřlivá atmosféra. S Péťou kvitujeme, že jsme schovaní pod střechou. Být hezké počasí, raději bych sledoval dění z atraktivnějšího prostoru trati. Takhle jsem za suché útočiště rád.

Jestliže v první jízdě přálo štěstíčko spíše soupeřům českého jezdce, tak v té druhé tomu bylo přesně naopak. Soupeři chybují a odpadají k radosti tribun. Navíc Švýcar Schreiber roztáčí kola své Hondy před zhasnutím světel startovního semaforu, za což dostává trest. Petr Fulín se tak dostává do čela dvanácti kolového závodu, kde zůstává až do konce.

Dobojováno. Konec. Je čas oslavovat či smutnit, jste-li fanoušek soupeřů. Českého jezdce mechanici vynášejí do nebes. Posléze z ampliónů zní česká hymna na počest vítězného jezdce.

VÝSLEDKY (2.závod)

Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Fulín Petr Seat Leon 0:21:09.357
2.místo Kralev Plamen Audi RS3 0:21:12.272 +2.915
3.místo Nagy Norbert Seat Leon 0:21:12.612 +3.255
 

Po krátkém čase následuje pokračování víkendu doprovodnými sériemi. Například východoněmeckým "pohárem míru a přátelství" jak dle skladby vozidel HISTO cup vypadá.

Formule MTX stále dokazují, že v rukou šikovných řidičů dokáží ještě vymést prach z krajů Mostecké dráhy. Vidíme i překvapivé kontakty a karamboly. Obdobná oslava závodních strojů let nedávno minulých je i ve třídě cestovních aut. Početnou převahu mají Lady.

Jsem prochladlý. Poslední souboje už nedokoukáváme do konce. Doma pak nad šálkem teplého čaje probíráme uplynulý den.b

FOTO
- ETCC Most (Jan Havlát)
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...