RALLYE VÍNA A KAMENÍ
 
16.-19.08.2018
Sárská soutěž v okolí St. Weldenu, kam se dění přesunulo z dřívějšího centra v Trevíru, byla pro mě, Koníka a jeho tátu vlastně taková náhrada za Sardinskou Rally, kterou jsme původně chystali navštívit, ale z důvodu nových zaměstnání, jsme ji museli oželet. A zároveň návratem do míst, které už jsme navštívili. 
 
Mé vzpomínky na rok 2011 jsou stále živé. "Na skok na rallye", když jsem pracoval ve spolkové republice Westfálsko: "Co by kamenem dohodil a zbytek dopliv."
 
Mazácky jsem tu tehdy zaplatil lístek jen na jednu RZ a chodil s ním celý den. Klamání ostrahy nám šlo dohromady se zbytkem výpravy skvěle. "Rytíři z Blatné" šli jiný rok ještě dál. Výlet hop nebo trop. Jeden lístek koupili, zbylé lístky si natiskli doma sami jako kopie toho prvního. Teď už taková partyzánština nejde. Množství čárových kódů podvratným činům zamezí. Kupujeme v servisní zóně celovíkendové vstupné jako ostatní za 80Euro a máme to bez stresu.
 
Výjezd z Čech je plánovaný na noc. Do dějiště přijíždíme kolem čtvrté hodiny ranní. Koník za volantem si střihá i část připraveného shakedownu u Friesenu. To aby Seb, Thierry a Honza neměli na asfaltu zbytečně moc prachu. Noc dospáváme u statku, než nás místní mameluk vyžene pryč. Kdeže ty romantické časy jsou? Přijedeš včas, si vyhozen. Přijedeš pozdě, tak si tu stůj!
 
Teplota okolí 10°C. Blahořečím si za každý kus oděvu navíc, jenž jsem si sebou vzal. Z prioritních jezdců nejvíce rozruchu nadělal Dani Sordo, který lehce poupravil fasádu Hyundaie a sebou na památku prvního průjezdu si vzal i zabezpečovací pásku.
 
Pokud narazíte na prototyp pravého českého fanouška jako my, bude zaručeně z mých rodných Sedlčan. Plzničku? 
 
JAK JSEM POZNAL "BRATRANCE"…
 
Do servisní zóny u Bostalského jezera nejsnadněji přijede návštěvník shuttle busem. Svozem z jednoho z mnoha parkovišť mezi obcemi St.Wendel a Neukirchen za 5Euro včetně stání. Na místě zaujmou především rozměrné stanoviště továrních týmů. Ve Finsku 2013 měli podobné náklaďáky ještě jen u Hyundaie a zaniklého týmu Volkswagenu. O pět let později to vypadá na slušné porovnání, kdo ho má většího?
 
Ze zajímavých osobností vidíme Malcolma Wilsona, principála továrního týmu Ford. Větší radost mi dělá Opel Adam se jmenovkou jezdce: David Havlat. Všímá si jej Koník bystrým zrakem. Později se s mým  jmenovcem seznamuji.
 
Utahaní z dlouhého dne házíme kotvu v hotelu. Na večeři jdeme do italské restaurace. Výběr mají obsáhlý, ceny příznivé. Iontový nápoj chmelového typu mají od pana Weisseho. Jen ta vrchní je nějaká divná. 
 
Při pátečním dopoledním přesunu nám vniká do plechem a plasty obitého oře moucha. Kašle na repelent a páří se mi u ucha. Určitě je to moucha cestovatel, ta ještě poletí otravovat někoho jiného. No leť už, leť! Vyzívám ji. Ať z tebe má radost někdo jiný! Než přijíždíme do Rivenichu, vybudujeme si s tou mouchou blízký vztah. Dostává i tajné jméno, Miloš.
 
"Hele Latvala!" Říká Petr. "Nemám jej vyblikat?" Dálniční setkání s dlouholetým účastníkem MS, jenž neváhal a odbočil do pomalejšího pruhu, aby jihočeský Focus mohl ukrajovat z porce ujetých kilometrů. Vstříc dalším zážitkům.
 
Mittelmoselská vložka vede přes vinice. Je plná pomalých vraceček stvořených pro nálet, ruční brzdu a výjezd bokem u speciálu WRC zvlášť. U jedné zatáčky o 180° rozbalujeme své fotonáčiní i my.
 
Jak všichni víte, když si Koník nevezme svůj deštník, zmokneme! Tušil jsem meteorologickou katastrofu již od parkoviště. Chytré telefony se dušují, že to není možné. Však připravil jsem se poctivě. Po odjetí prvních pár vozů propuká mokré peklo. Kopeckému rovnou leje. Někteří čumilové vlhnou, jiní z diváckého místa utíkají. Já tvořím improvizovaný špatně padnoucí kondom z igelitky na foťák, který drží vlhkost mimo dosah elektroniky, a sám sebe schovávám do nepromokavé bundy. Ještě lepší výbavu sebou nesl Koníkův táta Petr, zakoupenou v pracovních oděvech. 
 
O rozruch se stará španělský jezdec Nil Solans, jenž svou zlatavou Fiestu R5 protahuje celou šíří vozovky. Ve zbylém obecenstvu to zahučí. Rozevlátý styl není efektivní, ale nám na koukání se líbí.
 
"Domácí" automobilka Škoda je v okolí soutěže velmi populární a tovární pilot Jan Kopecký to má očividně v paži, když vede s přehledem skupinu. Třeba se na konci roku dočkáme i svého Weltmeistera pro třídu WRC2. 
 
Při rozhodování kam dále, volíme obec Fill, kde platíme 2Eura za parkování na přeplněných ulicích s pohrůžkou odtažení! Tohle pořadatelé nezvládli. Zkoušku "Kamení a víno" sledujeme z vysoké zídky v lese nad silnicí. Když z plošiny neprozřetelně podívám dolů pod nohy, nemám daleko k urychlené defekaci. Hlavně, ať mě to zábradlí udrží. Vozidla vidíme asi na vteřinu, než se nám ztratí z obzoru. Rychlí nálet a pryč… Optimálnější místo u aromatických hajzlíků je nám zapovězené. 
 
Finále dne je v okolí Konfeldu. Uměle vytvořený okruh se jede pro velký úspěch hned dvakrát. Přičemž ten druhý průjezd bývá atraktivnější z pohledu diváka.
 
Zatímco Koník hledá zaručeně fotogenické místo, já s Petrem zabíráme místo za mladou Gertrůdou. Statnou jako bitevní loď. Byla podobná lokomotivě. Krátký tendr, vysoký kotel. Proti nám byly středně vysoké stromy, kde se scházeli a tvořili celé generace místních a o kus dál křepčí norští fanoušci, kteří počtem výjimečně zastiňují ty německé, české a belgické.
 
Vidíme průjezdy přes horizont "váže levá 2 kope". Když si řidiči zkrátí cestu moc, tak nají plné ruce práce zkrotit auto na navazující úzké silnici. A některým to nevychází. Mexický řidič Benito Guerro po výletu z tratě, přichází o nárazník, němec se jménem pro masového vraha Josef Wecker zastavuje po nehodě úplně. 
 
První den oponoval klasifikaci Estonec Ott Tänak. Po Finské rallye pokračuje na vítězné vlně. S nevelkou ztrátou mu šlape na paty Seb II. Ogier. Thierry Neuville už ztrácí půl minuty. Ve WRC2 je situace jasná. Náš Honza Kopecký si hlídá záda a jede hlavou.
 
ZAKÁZANÝ PROSTOR PRO VYVOLENÉ…
 
"Já, vůl" zdraví nás vesťák na parkingu a nekompromisně natahuje dlaň pro dalších 2Euro. V Habenichts je dvě hodiny před startem hlava na hlavě. Německá mládež skotačí na dunivou hudbu z ampliónů a zjevně vidí svět pozitivně. My až tak pozitivní nejsme, na drogy nemáme peníze.
 
Námi vybrané obstojné místo na pozorování zničil pořadatel! Do zakázaného prostoru poslal parkující vozidla a navrch přímo před nás dodávku! Rozmrzelí z arogantního chování pořadatelů přesouváme svůj zrak do čtvrté řady v davu návštěvníků rychlostní zkoušky Rommelstrasse.
 
Z dálky sledujeme atraktivní skoky. Kdo dál? Breen, Ostberg nebo Suninen. Mimo trať posílá svou škodovku nor Veiby. Drobná ztráta na pořadí nebude mít vliv.
 
Uklidnit se jedeme do Freisenu tři hodiny před startem zkoušky tu zabíráme poslední volné místo u pásky. Od teď mi mladý nervozní chlapec árijského původu kouří pod nos cigaretový dým, tušíc že ta cigareta by mohla být jeho poslední!
 
V pořadatelské vestě je tentokrát navlečen hermafrodit neurčitého vzezření. Ani chlapec, ani dívka. Střídají se v tvorbě tlustého skla s asymetrickou paní (takový ten kvádr na nožičkách). Když přichází ještě stejně stabilními základy stavěná "sestřenice" té paní, není vidět už vůbec nic!
 
Friesenská vložka je tou méně známou mezi těmi v areálu tankového cvičiště. Hinkelsteiny se tu smějí na všechny řidiče, stejně jako na mnohem navštěvovanější Panzerplatte. 
 
Suverén Tanak pokračuje v tažení za obhajobou vítězství z minulého roku. Vyhýbají se mu trable a je dostatečně precizní. Pořadí za Estoncem se míchá. Na druhé místo postupuje asfaltový specialista Sordo. Za ním je univerzál Latvala. Našemu Honzovi Kopeckému se komplikuje po defektu pneumatiky na Panzerplatte cesta za výhrou ve WRC2.
 
Možný budoucí šampión Thierry Neuvisle citově vydírá diváky svými "brečki, plački" v podvečerním televizním interview. Stěžuje si, že "Hyundai nezastavíš!" čímž ztrácí na brzdných bodech na své soky.
 
Poslední den. Vyspaní, odpočatí na dlouhou cestu. Ale před tím…
 
V Gornhausenu vesničané podstupují své pole pro naše parkování. Ze špičky odpadává Ostberg, na následky havárie Sordo a vozidlo zradilo i Latvalu. Uplakánek Neuville tak rázem poskakuje na 2.místo. 
 
Nejlepší nakonec! Tady konečně nacházíme tu správnou rallye atmosféru. Stojím v ohradě pro ovce. Zemědělci chuděry vyhnali jinam kvůli zábavě pár jednotlivcům. Kolem mě je pusto prázdno. Jedním slovem idylka. Nad hlavou mi hučí rotor vrtulníku. Sirény organizačních Kodiaqů rámusí na plno. Neklamné znamení startu závodních speciálů. Tři nuly, dvě nuly, stréců píská z plných tuberáckých plic do píšťalky. 
 
Sebovo snažení Fordu č.1 resultuje ve 4.místo a vítězství v powerstage. Jenda jede! Do čela WRC2 se vrací už po druhé RZ nedělního klání.
 
VÝSLEDKY:
 
Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Tänak Ott Toyota 3:03:36.9
2.místo Neuville Thierry Hyundai 3:04:16.1 +39.2 
3.místo Lappi Esapekka Toyota 3:04:37.8 +60.9
 
Alles Gute. Domů přijíždíme v neděli večer. Málem jsme cestou umřeli vedrem, s oteklými chodidly, ale stálo to za to! Rovnou spřádáme plány na příští výpravu.
Sárská soutěž v okolí St. Weldenu, kam se dění přesunulo z dřívějšího centra v Trevíru, byla pro mě, Koníka a jeho tátu vlastně taková náhrada za Sardinskou Rally, kterou jsme původně chystali navštívit, ale z důvodu nových zaměstnání, jsme ji museli oželet. A zároveň návratem do míst, které už jsme navštívili. 
 
Mé vzpomínky na rok 2011 jsou stále živé. "Na skok na rallye", když jsem pracoval ve spolkové republice Westfálsko: "Co by kamenem dohodil a zbytek dopliv."
 
Mazácky jsem tu tehdy zaplatil lístek jen na jednu RZ a chodil s ním celý den. Klamání ostrahy nám šlo dohromady se zbytkem výpravy skvěle. "Rytíři z Blatné" šli jiný rok ještě dál. Výlet hop nebo trop. Jeden lístek koupili, zbylé lístky si natiskli doma sami jako kopie toho prvního. Teď už taková partyzánština nejde. Množství čárových kódů podvratným činům zamezí. Kupujeme v servisní zóně celovíkendové vstupné jako ostatní za 80 Euro a máme to bez stresu.
 
Výjezd z Čech je plánovaný na noc. Do dějiště přijíždíme kolem čtvrté hodiny ranní. Koník za volantem si střihá i část připraveného shakedownu u Friesenu. To aby Seb, Thierry a Honza neměli na asfaltu zbytečně moc prachu. Noc dospáváme u statku, než nás místní mameluk vyžene pryč. Kdeže ty romantické časy jsou? Přijedeš včas, si vyhozen. Přijedeš pozdě, tak si tu stůj!
 
Teplota okolí 10°C. Blahořečím si za každý kus oděvu navíc, jenž jsem si sebou vzal. Z prioritních jezdců nejvíce rozruchu nadělal Dani Sordo, který lehce poupravil fasádu Hyundaie a sebou na památku prvního průjezdu si vzal i zabezpečovací pásku.
 
Pokud narazíte na prototyp pravého českého fanouška jako my, bude zaručeně z mých rodných Sedlčan. Plzničku? 
 
JAK JSEM POZNAL "BRATRANCE"…
 
Do servisní zóny u Bostalského jezera nejsnadněji přijede návštěvník shuttle busem. Svozem z jednoho z mnoha parkovišť mezi obcemi St.Wendel a Neukirchen za 5 Euro včetně stání. Na místě zaujmou především rozměrné stanoviště továrních týmů. Ve Finsku 2013 měli podobné náklaďáky ještě jen u Hyundaie a zaniklého týmu Volkswagenu. O pět let později to vypadá na slušné porovnání, kdo ho má většího?
 
Ze zajímavých osobností vidíme Malcolma Wilsona, principála továrního týmu Ford. Větší radost mi dělá Opel Adam se jmenovkou jezdce: David Havlat. Všímá si jej Koník bystrým zrakem. Později se s mým  jmenovcem seznamuji.
 
Utahaní z dlouhého dne házíme kotvu v hotelu. Na večeři jdeme do italské restaurace. Výběr mají obsáhlý, ceny příznivé. Iontový nápoj chmelového typu mají od pana Weisseho. Jen ta vrchní je nějaká divná. 
 
Při pátečním dopoledním přesunu nám vniká do plechem a plasty obitého oře moucha. Kašle na repelent a páří se mi u ucha. Určitě je to moucha cestovatel, ta ještě poletí otravovat někoho jiného. No leť už, leť! Vyzívám ji. Ať z tebe má radost někdo jiný! Než přijíždíme do Rivenichu, vybudujeme si s tou mouchou blízký vztah. Dostává i tajné jméno, Miloš.
 
"Hele Latvala!" Říká Petr. "Nemám jej vyblikat?" Dálniční setkání s dlouholetým účastníkem MS, jenž neváhal a odbočil do pomalejšího pruhu, aby jihočeský Focus mohl ukrajovat z porce ujetých kilometrů. Vstříc dalším zážitkům.
 
Mittelmoselská vložka vede přes vinice. Je plná pomalých vraceček stvořených pro nálet, ruční brzdu a výjezd bokem u speciálu WRC zvlášť. U jedné zatáčky o 180° rozbalujeme své fotonáčiní i my.
 
Jak všichni víte, když si Koník nevezme svůj deštník, zmokneme! Tušil jsem meteorologickou katastrofu již od parkoviště. Chytré telefony se dušují, že to není možné. Však připravil jsem se poctivě. Po odjetí prvních pár vozů propuká mokré peklo. Kopeckému rovnou leje. Někteří čumilové vlhnou, jiní z diváckého místa utíkají. Já tvořím improvizovaný špatně padnoucí kondom z igelitky na foťák, který drží vlhkost mimo dosah elektroniky, a sám sebe schovávám do nepromokavé bundy. Ještě lepší výbavu sebou nesl Koníkův táta Petr, zakoupenou v pracovních oděvech. 
 
 
O rozruch se stará španělský jezdec Nil Solans, jenž svou zlatavou Fiestu R5 protahuje celou šíří vozovky. Ve zbylém obecenstvu to zahučí. Rozevlátý styl není efektivní, ale nám na koukání se líbí.
 
"Domácí" automobilka Škoda je v okolí soutěže velmi populární a tovární pilot Jan Kopecký to má očividně v paži, když vede s přehledem skupinu. Třeba se na konci roku dočkáme i svého Weltmeistera pro třídu WRC2. 
 
 
Při rozhodování kam dále, volíme obec Fill, kde platíme 2 Eura za parkování na přeplněných ulicích s pohrůžkou odtažení! Tohle pořadatelé nezvládli. Zkoušku "Kamení a víno" sledujeme z vysoké zídky v lese nad silnicí. Když z plošiny neprozřetelně podívám dolů pod nohy, nemám daleko k urychlenému pokakání. Hlavně, ať mě to zábradlí udrží. Láteřím nad kvalitou svářečské práce místních přizpůsobivých. Vozidla vidíme asi na vteřinu, než se nám ztratí z obzoru. Rychlí nálet, frnk jsou a pryč… Optimálnější místo u aromatických hajzlíků je nám zapovězené. 
 
Finále dne je v okolí Konfeldu. Uměle vytvořený okruh se jede pro velký úspěch hned dvakrát. Přičemž ten druhý průjezd bývá atraktivnější z pohledu diváka.
 
Zatímco Koník hledá zaručeně fotogenické místo, já s Petrem zabíráme místo za mladou Gertrůdou. Statnou jako bitevní loď. Byla podobná lokomotivě. Krátký tendr, vysoký kotel. Proti nám byly středně vysoké stromy, kde se scházeli a tvořili celé generace místních a o kus dál křepčí norští fanoušci, kteří počtem výjimečně zastiňují ty německé, české a belgické.
 
Vidíme průjezdy přes horizont "váže levá 2 kope". Když si řidiči zkrátí cestu moc, tak nají plné ruce práce zkrotit auto na navazující úzké silnici. A některým to nevychází. Mexický řidič Benito Guerro po výletu z tratě, přichází o nárazník, němec se jménem pro masového vraha Josef Wecker zastavuje po nehodě úplně. 
 
První den oponoval klasifikaci Estonec Ott Tänak. Po Finské rallye pokračuje na vítězné vlně. S nevelkou ztrátou mu šlape na paty Seb II. Ogier. Thierry Neuville už ztrácí půl minuty. Ve WRC2 je situace jasná. Náš Honza Kopecký si hlídá záda a jede hlavou.
 
ZAKÁZANÝ PROSTOR PRO VYVOLENÉ…
 
"Já, vůl" zdraví nás vesťák na parkingu a nekompromisně natahuje dlaň pro dalších 2 Euro. V Habenichts je dvě hodiny před startem hlava na hlavě. Německá mládež skotačí na dunivou hudbu z ampliónů a zjevně vidí svět pozitivně. My až tak pozitivní nejsme, na drogy nemáme peníze.
 
Námi vybrané obstojné místo na pozorování zničil pořadatel! Do zakázaného prostoru poslal parkující vozidla a navrch přímo před nás dodávku! Rozmrzelí z arogantního chování pořádkové služby přesouváme svůj zrak do čtvrté řady v davu návštěvníků rychlostní zkoušky Rommelstrasse.
 
Z dálky sledujeme atraktivní skoky. Kdo dál? Breen, Ostberg nebo Suninen. Mimo trať posílá svou škodovku nor Veiby. Drobná ztráta na pořadí nebude mít vliv.
 
Uklidnit se jedeme do Freisenu tři hodiny před startem zkoušky tu zabíráme poslední volné místo u pásky. Od teď mi mladý nervozní chlapec árijského původu kouří pod nos cigaretový dým, tušíc že každá další vypálená cigareta by mohla být jeho poslední!
 
V pořadatelské vestě je tentokrát navlečen hermafrodit neurčitého vzezření. Ani chlapec, ani dívka. Střídají se v tvorbě tlustého skla s asymetrickou paní (takový ten kvádr na nožičkách). Když přichází ještě stejně stabilními základy stavěná "sestřenice" té paní, není vidět už vůbec nic!
 
Friesenská vložka je tou méně známou mezi těmi v areálu tankového cvičiště. Hinkelsteiny se tu smějí na všechny řidiče, stejně jako na mnohem navštěvovanější Panzerplatte. 
 
Suverén Tanak pokračuje v tažení za obhajobou vítězství z minulého roku. Vyhýbají se mu trable a je dostatečně precizní. Pořadí za Estoncem se míchá. Na druhé místo postupuje asfaltový specialista Sordo. Za ním je univerzál Latvala. Našemu Honzovi Kopeckému se komplikuje po defektu pneumatiky na Panzerplatte cesta za výhrou ve WRC2.
 
Možný budoucí šampión Thierry Neuvisle citově vydírá diváky svými "brečki, plački" v podvečerním televizním interview. Stěžuje si, že "Hyundai nezastavíš!" čímž ztrácí na brzdných bodech na své soky.
 
Poslední den. Vyspaní, odpočatí na dlouhou cestu. Ale před tím…
 
V Gornhausenu vesničané podstupují své pole pro naše parkování. Ze špičky odpadává Ostberg, na následky havárie Sordo a vozidlo zradilo i Latvalu. Uplakánek Neuville tak rázem poskakuje na 2.místo. 
 
Nejlepší nakonec! Tady konečně nacházíme tu správnou rallye atmosféru. Stojím v ohradě pro ovce. Zemědělci chuděry vyhnali jinam kvůli zábavě pár jednotlivcům. Kolem mě je pusto prázdno. Jedním slovem idylka. Nad hlavou mi hučí rotor vrtulníku. Sirény organizačních Kodiaqů rámusí na plno. Neklamné znamení startu závodních speciálů. Tři nuly, dvě nuly, stréců píská z plných tuberáckých plic do píšťalky. 
 
Sebovo snažení Fordu č.1 resultuje ve 4.místo a vítězství v powerstage. Jenda jede! Do čela WRC2 se vrací už po druhé RZ nedělního klání.
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Tänak Ott Toyota 3:03:36.9
2.místo Neuville Thierry Hyundai 3:04:16.1 +39.2 
3.místo Lappi Esapekka Toyota 3:04:37.8 +60.9
 
Alles Gute. Konec dobrý, všechno dobré. Domů přijíždíme v neděli večer. Málem jsme cestou umřeli vedrem, s oteklými chodidly, ale tou trochou nepohodlí se nenecháme rozhodit. Rovnou spřádáme plány na příští výzvu.
 

FOTO

- ADAC Rallye Deutschland (Jan Havlát)

NÁKLADY NA CESTU
 
PALIVO: 4550 Kč
UBYTOVÁNÍ (HOTEL BISTRO EUROPA): 9930 Kč / 3 NOCI+SNÍDANĚ
JÍDLO: 2885 Kč
 
OSTATNÍ: 6940 Kč
- RALLYE PASS 80 Euro
- RALLYE MAGAZINE 5 Euro
- PARKOVNÉ NEUKIRCHEN 5 Euro
- PARKOVNÉ RIVENICH 2 Euro
- PARKOVNÉ FELL 2 Euro
- PARKOVNÉ KONFELD 2 Euro
- PARKOVNÉ BERSCHWEILER 2 Euro
- PARKOVNÉ GORNHAUSEN 2 Euro
 
CELKEM: 24305 Kč / 3 OSOBY
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...