Z MRTVÝCH VSTÁNÍ LEGENDY V NORIMBERKU
 
05-07.07.2019
Před časem po naší první návštěvě Norimberského závodiště jsem zkoušel dostat Modrou blechu i na zdejší závodní trať během podniku DTM. Nepodařilo se. Aspoň s víceúčelovým Mondeem jsem si 2.3km dlouhý městský okruh, jenž slouží během roku jako parkoviště a připojovací komunikace částečně projel.
 
Cestou ze středočeských Sedlčan počítáme ztráty. Zapomenuté židličky, špunty do uší…
 
Už od dálnice nás proměnlivý směrový ukazatel posílá na místo určení. Navigace nastavená na Zeppelinstrasse se může zbláznit! V okolí Norimberského výstaviště a fotbalového stadionu mají němci vše dobře připravené na nápor fanoušků, kterých je v prostoru nespočet.
 
Ještě než naše pozadí splyne s železobetonovým povrchem zdejší tribuny v jeden celek, vidí oči mé shluk lidí všude, kam se podívám. O svůj plácek k sezení musíme chvilku bojovat. Němci drží pozice jako u Stalingradu. A přestože je pod mrakem a teploměr ukazuje kolem 21°C, slunce slušně praží.
 
Nedělní program začíná tréninky a kvalifikacemi na pozdější ostré jízdy. My přijíždíme až po odjeté nově vzniklé čistě ženské sérii. Z útrob parku se linou zvuky motorů Porsche. Ve vedení je růžový vůz Lechner Racingu s Michaelem Ammermüllerem za volantem. Ten nad svými konkurenty v prestižním klání drží dostatečný náskok až do cíle.
 
BMW M1 Procar revival série mě vystřelila z trenek. 13let zesnulý nebožtík Clay Regazzoni prostřednictvím 40let starého veteránu obživl. Jeho jméno je skloňováno při doprovodném soutěžním klání, které se vrátilo na Norisring doslova co každou minutu. Vedoucí jezdec ve vozidle označeném "helvetskými kříži" porážel i velmi dotěrného Hans-Joachim Stucka, který si chtěl jízdu "jen užít" a dalšího výborného pilota Formule 1 a vytrvalostních soutěží z minulosti Jana Lammarse.
 
Semafor pověšený z jeřábu ukázal zelené světlo. Všechny vozidla DTM vyrazila ze startovního roštu. Nebyl přitom čas ptát se, kdo je kdo. Vítěz kvalifikace a sobotního závodu René Rast se raduje z vedení v nedělním závodě jen do prvního kola.
 
Fráze sprintoval jako o život dostává v případě jezdců DTM zcela nový význam, to když se na cílové rovince z hlavní Zeppelinhaupt tribuny nestačím otáčet za projíždějícími speciály. Burácivé Bzzzummm, bzzzummm a než se stačím vzpamatovat za 50 vteřin se jezdci kolem proženou znovu.
 
S napětím očekávám, jak pojede vycházející hvězda motorsportu a zároveň nositel slavného jména Fittipaldi, vnuk Emersona, Pietro. Jeho Audi však nepatří k nejrychlejším a tahá za pomyslný kratší konec.
 
Největší boje karbon-karbon jsou pod věžákem Gründig a v "esíčku Schroller-S", kterou máme po své levé ruce. Tam traťový komisaři uklízejí nejvíce skelných úlomků ze zbytků vozidel značek Audi, BMW a letošních noviců od Aston Martinu. 
 
V půlce závodu začíná lehce krápat. Na mokré pneumatiky to však není. Všichni soutěžící jezdci přezouvají při povinné zastávce na suchou směs. Pořadí se lehce mění, ale vpředu zůstává vše při starém. Vede kanadský jezdec Bruno Spengler mocně podporovaný fanklubem stojící opodál od nás.
 
Rozdíly mezi jednotlivými jezdci se prohlubují. Někteří už odpočítávají kola do konce. Drobné souboje jsou jen ve středu pole. Dobojováno.
 
Bruno Spengler získává své čtvrté prvenství na zdejší trati, čímž vyrovnává Jamieho Greena v počtu vítězství, jenž dnes dojel na druhém místě.
 
Co dělá DTM, tak výjimečnou je propojení vztahu fanouška s jezdcem. Do prostorů boxů se dá dostat prakticky kdykoliv během závodního víkendu podobně jako v rallye do servisní zóny. Všechny zastoupené značky se zde prezentují zajímavými modely ze současnosti i minulosti. Po každé závodní jízdě se navíc otvírá možnost projít se po cílové rovince.
 
Program se chýlí ke svému konci, my odsekáváme zkamenělé pozadí než se z nás stanou fosílie a razíme zpět směrem k domovu vyhlížet další motoristické zážitky.
 
VÝSLEDKY:
 
Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Spengler Bruno BMW 56:15.610
2.místo Green Jamie Audi 56:21.375 +5.765
3.místo Rockenfeller Mike Audi 56:22.443 +6.833
 
FOTO:
- DTM Norisring
ZMRTVÝCHVSTÁNÍ LEGENDY V NORIMBERKU
 
05.-07.07.2019
Před časem po naší první návštěvě Norimberského závodiště jsem zkoušel dostat Modrou blechu i na zdejší závodní trať během podniku DTM. Nepodařilo se. Aspoň s víceúčelovým Mondeem jsem si 2.3km dlouhý městský okruh, jenž slouží během roku jako parkoviště a připojovací komunikace částečně projel.
 
Cestou ze středočeských Sedlčan počítáme ztráty. Zapomenuté židličky, špunty do uší…
 
Už od dálnice nás proměnlivý směrový ukazatel posílá na místo určení. Navigace nastavená na Zeppelinstrasse se může zbláznit! V okolí Norimberského výstaviště a fotbalového stadionu mají Němci vše dobře připravené na nápor fanoušků, kterých je v prostoru nespočet.
 
Ještě než naše pozadí splyne s železobetonovým povrchem zdejší tribuny v jeden celek, vidí oči mé shluk lidí všude, kam se podívám. O svůj plácek k sezení musíme chvilku bojovat. Němci drží pozice jako u Stalingradu. A přestože je pod mrakem a teploměr ukazuje kolem 21°C, slunce slušně praží.
 
Nedělní program začíná tréninky a kvalifikacemi na pozdější ostré jízdy. My přijíždíme až po odjeté nově vzniklé čistě ženské sérii. Z útrob parku se linou zvuky motorů Porsche. Ve vedení je růžový vůz Lechner Racingu s Michaelem Ammermüllerem za volantem. Ten nad svými konkurenty v prestižním klání drží dostatečný náskok až do cíle.
 
BMW M1 Procar revival série mě vystřelila z trenek. 13 let zesnulý nebožtík Clay Regazzoni prostřednictvím 40let starého veteránu obživl. Jeho jméno je skloňováno při doprovodném soutěžním klání, které se vrátilo na Norisring doslova co každou minutu. Vedoucí jezdec ve vozidle označeném "helvetskými kříži" porážel i velmi dotěrného Hans-Joachim Stucka, který si chtěl jízdu "jen užít" a dalšího výborného pilota Formule 1 a vytrvalostních soutěží z minulosti Jana Lammarse.
 
 
Semafor pověšený z jeřábu ukázal zelené světlo. Všechny vozidla DTM vyrazila ze startovního roštu. Nebyl přitom čas ptát se, kdo je kdo. Vítěz kvalifikace a sobotního závodu René Rast se raduje z vedení v nedělním závodě jen do prvního kola.
 
Fráze "sprintoval jako o život" dostává v případě jezdců DTM zcela nový význam, to když se na cílové rovince z hlavní Zeppelinhaupt tribuny nestačím otáčet za projíždějícími speciály. Burácivé Bzzzummm, bzzzummm a než se stačím vzpamatovat, za 50 vteřin se jezdci kolem proženou znovu.
 
S napětím očekávám, jak pojede vycházející hvězda motorsportu a zároveň nositel slavného jména Fittipaldi, vnuk Emersona, Pietro. Jeho Audi však nepatří k nejrychlejším a tahá za pomyslný kratší konec.
 
Největší boje karbon-karbon jsou pod věžákem Gründig a v "esíčku Schroller-S", kterou máme po své levé ruce. Tam traťový komisaři uklízejí nejvíce skelných úlomků ze zbytků vozidel značek Audi, BMW a letošních noviců od Aston Martinu. 
 
V půlce závodu začíná lehce krápat. Na mokré pneumatiky to však není. Všichni soutěžící jezdci přezouvají při povinné zastávce na suchou směs. Pořadí se lehce mění, ale vpředu zůstává vše při starém. Vede kanadský jezdec Bruno Spengler mocně podporovaný fanklubem stojící opodál od nás.
 
 
Rozdíly mezi jednotlivými jezdci se prohlubují. Někteří už odpočítávají kola do konce. Drobné souboje jsou jen ve středu pole. Dobojováno.
 
Bruno Spengler získává své čtvrté prvenství na zdejší trati, čímž vyrovnává Jamieho Greena v počtu vítězství, jenž dnes dojel na druhém místě.
 
Co dělá DTM, tak výjimečnou, je propojení vztahu fanouška s jezdcem. Do prostorů boxů se dá dostat prakticky kdykoliv během závodního víkendu podobně jako v rallye do servisní zóny. Všechny zastoupené značky se zde prezentují zajímavými modely ze současnosti i minulosti. Po každé závodní jízdě se navíc otvírá možnost projít se po cílové rovince.
 
Program se chýlí ke svému konci, my odsekáváme zkamenělé pozadí, než se z nás stanou fosílie, a razíme zpět směrem k domovu vyhlížet další motoristické zážitky.
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí Jezdec Vozidlo Čas Rozdíl 
1.místo Spengler Bruno BMW 56:15.610
2.místo Green Jamie Audi 56:21.375 +5.765
3.místo Rockenfeller Mike Audi 56:22.443 +6.833
 
FOTO
- DTM Norisring (Jan Havlát)
NÁKLADY NA CESTU
 
PALIVO: 1.270 Kč
JÍDLO: 520 Kč
OSTATNÍ: 910 Kč
- STEINTRIBÜNE 2x 55 Euro
- PARKOVÁNÍ 7 Euro / CELODENNÍ
 
CELKEM: 2.700 Kč / 2 OSOBY
NÁKLADY NA CESTU
 
PALIVO: 1270 Kč
JÍDLO: 520 Kč
 
OSTATNÍ: 3042 Kč
- STEINTRIBÜNE 2x 55 Euro
- PARKOVNÉ 7 Euro / CELODENNÍ
 
CELKEM: 4832 Kč / 2 OSOBY
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...