Buzerák Janovice 2019

Úvodní závod Pošumavy a Puma Cupu máme zdárně za sebou. Z účasti natěšených závodníků musíme mít radost. Dorazilo 74 účastníků. 7 závodníků je připraveno na souboj s časomírou s vozem Ford Puma. Pozornost na sebe poutal především Petr Bubeníček, nováček na slalomové trati, se svou okruhovou/vrchařskou cupovkou zbarvenou do válečných barev továrního M-sport team, s kterým jezdil Francois Duval.
 
Díky Buben Racing Teamu máme ve svých řadách první ženu i juniora. Sestavu soutěžících v Puma Cupu doplňují Pepa Kohák, jenž si autoslalom vyzkoušel minulý rok ve Lhotě a zkušení harcovníci, kteří nenechali na svých Pumách nit suchou. Jen má maličkost si vlastně jen tak odskočila k závodům.
 
Po sedmi letech nová trať! Tedy vlastně otočená. Jede se pozpátku oproti zažitým zvyklostem. Všichni, až na organizátory, kteří mají hlavu plnou administrativních záležitostí, si v klidu procházejí trať.
 
V závodním depu se to jen hemží přípravami. Já se vracím o mnoho let zpět do svých začátků. Namísto měření tlaku, výměny kola a utahování šroubů raději svačím láskou plněný rohlík od manželky.
 
Modré bleše nějak dnešní trať vyhovuje. Už od tréninkové jízdy sedí jako přilepená poslední novinkou od Mamutu. Bojím se, aby to nebyla labutí píseň před smrtí. Přeci jen veškerá příprava na sezónu spočívala v oživení mrtvé baterky auta startovacími kabely.
 
Jak na tom skutečně jsme, nejen pocitově, víme až po dojetí všech závodních vozů a vyvěšení výsledků prvního měřeného kola. Aleš Dokoupil uzavírá startovní listinu, ale vede Pumácké pole. Povánoční dieta slaví úspěch se stopkami. Nižší váha auta je citelně znát. Teď je řada na jezdci, aby také shodil trochu toho špeku, protože jeho břuch zůstal nezměněný!
 
K velkému překvapení všech se Modrá blecha se mnou za volantem drží na druhém místě. Petr Bubeníček někdy musí krotit uskákanou závodní šelmu na nerovnostech buzer placu a opanuje "až" třetí místo.
 
Štefan Kanda má motivaci a vyšší cíle než jen průběžné čtvrté místo. Nejednou zde v Janovicích už skončil na bedně. Za Štefanem Kandou je to trochu už "Lovosická mezera". Pepa Kohák si užívá atmosféru v depu, bez velké chyby jede klidný střed nejen mezi Pumami, ale i v celém startovním poli.
 
Druhé kolo, je to hra nervů! Štefan Kanda při strachu ze ztráty vlasového porostu chybuje jako první, čímž přenechává dočasnou dopolední bednu všem "holohlavým". Těsný souboj mezi mnou a Petrem Bubeníčkem ve druhé jízdě vyřešila jedna sražená kuželka Petra Bubeníčka. Aleš Dokoupil má drobný náskok, ale ani on se nevyvaruje kontaktu s plastovým vyznačením tratě. Rázem je boj vítězství stále otevřený. Průběžné pořadí tak zůstává po druhém kole zachováno. Z náskoku Aleš Dokoupila ukrojuji desetinu sekundy.
 
Vedoucí závodníci na dráze po přísunu kalorií z guláše s cibulí či paprikové klobásy značně přidali. Osobně jsem měl pocit, že se ve třetí dějství buď časoměřiči splašili stopky nebo mě osvítil duch Elišky Junkové. Buď jak buď, čas z jízdy si jinak neumím vysvětlit. Sériové auto na notně opotřebovaných pneumatikách drží rovnocenně krok se závodními speciály. Pravda Modré bleše notně pomáhá specifická uskákaná trať, kde pánové nemohou využít potenciál svých motorů a podvozku naplno.
 
Během třetího kola nejde jen o vítězství, ale profiluje se i další minisouboj. To když Pepa Kohák bere jízdu kolem kuželek více zhurta, míjí branku, čímž dává v šanc prozatím vybojovanou pátou pozici. Mladší z dvojice osahává ostré nářadí svěřené do rukou rozvážněji, ale po velké chybě soupeře se mílovými kroky přibližuje. Mezitím do cíle už dojíždí i Aleš Dokoupil a nestačí se divit. Modrá blecha ukrojila dalších půl vteřiny z náskoku, jež už není ani dvou vteřinový.
 
Ranní slunečné počasí se schovalo za šedivá mračna. Nicméně radujeme se, neprší. Atmosféra i díky znamenitým výsledkům panuje výborná. Debatujeme nad vhodnou stopou, záludnostmi trati či vhodným tlakem v pneumatikách. Vše se schyluje k finiši.
 
K infarktovému finiši, jelikož Modrá blecha opět zajela nad rámec svých standardů, notně pocuchala nervy Aleši Dokoupilovi, kterému nezbývá nic jiného než odpovědět na hozenou rukavici. Nasazuje gumový zázrak od Extrem Tyres. Jeho jízda patří opět k tomu nejlepšímu ze všech startujících. Při přemíře snahy posouvá limity, ale i kuželku… To jsou dvě vteřiny tak říkajíc k dobru.
 
S čekáním na výsledky napětí stoupá! Pořadatelé dopočítají trestné, nikoho nechtějí ošidit. Vyvěšeny jsou výsledky za odpolední dvě jízdy. Bude to těsné… S Alešem se necháváme překvapit. A vítězem infarktového závodu se stává… Obhájce mistrovského titulu Aleš Dokoupil s nicotným náskokem 0.157 vteřinÚvodní závod Pošumavy a Puma Cupu máme zdárně za sebou. Z účasti natěšených závodníků musíme mít radost. Dorazilo 74 účastníků. 7 závodníků je připraveno na souboj s časomírou s vozem Ford Puma. Pozornost na sebe poutal především Petr Bubeníček, nováček na slalomové trati, se svou okruhovou/vrchařskou cupovkou zbarvenou do válečných barev továrního M-sport team, s kterým jezdil Francois Duval.
 
Díky Buben Racing Teamu máme ve svých řadách první ženu i juniora. Sestavu soutěžících v Puma Cupu doplňují Pepa Kohák, jenž si autoslalom vyzkoušel minulý rok ve Lhotě a zkušení harcovníci, kteří nenechali na svých Pumách nit suchou. Jen má maličkost si vlastně jen tak odskočila k závodům.
 
Po sedmi letech nová trať! Tedy vlastně otočená. Jede se pozpátku oproti zažitým zvyklostem. Všichni, až na organizátory, kteří mají hlavu plnou administrativních záležitostí, si v klidu procházejí trať.
 
V závodním depu se to jen hemží přípravami. Já se vracím o mnoho let zpět do svých začátků. Namísto měření tlaku, výměny kola a utahování šroubů raději svačím láskou plněný rohlík od manželky.
 
Modré bleše nějak dnešní trať vyhovuje. Už od tréninkové jízdy sedí jako přilepená poslední novinkou od Mamutu. Bojím se, aby to nebyla labutí píseň před smrtí. Přeci jen veškerá příprava na sezónu spočívala v oživení mrtvé baterky auta startovacími kabely.
 
Jak na tom skutečně jsme, nejen pocitově, víme až po dojetí všech závodních vozů a vyvěšení výsledků prvního měřeného kola. Aleš Dokoupil uzavírá startovní listinu, ale vede Pumácké pole. Povánoční dieta slaví úspěch se stopkami. Nižší váha auta je citelně znát. Teď je řada na jezdci, aby také shodil trochu toho špeku, protože jeho břuch zůstal nezměněný!
 
K velkému překvapení všech se Modrá blecha se mnou za volantem drží na druhém místě. Petr Bubeníček někdy musí krotit uskákanou závodní šelmu na nerovnostech buzer placu a opanuje "až" třetí místo.
 
Štefan Kanda má motivaci a vyšší cíle než jen průběžné čtvrté místo. Nejednou zde v Janovicích už skončil na bedně. Za Štefanem Kandou je to trochu už "Lovosická mezera". Pepa Kohák si užívá atmosféru v depu, bez velké chyby jede klidný střed nejen mezi Pumami, ale i v celém startovním poli.
 
Druhé kolo, je to hra nervů! Štefan Kanda při strachu ze ztráty vlasového porostu chybuje jako první, čímž přenechává dočasnou dopolední bednu všem "holohlavým". Těsný souboj mezi mnou a Petrem Bubeníčkem ve druhé jízdě vyřešila jedna sražená kuželka Petra Bubeníčka. Aleš Dokoupil má drobný náskok, ale ani on se nevyvaruje kontaktu s plastovým vyznačením tratě. Rázem je boj vítězství stále otevřený. Průběžné pořadí tak zůstává po druhém kole zachováno. Z náskoku Aleš Dokoupila ukrojuji desetinu sekundy.
 
Vedoucí závodníci na dráze po přísunu kalorií z guláše s cibulí či paprikové klobásy značně přidali. Osobně jsem měl pocit, že se ve třetí dějství buď časoměřiči splašili stopky nebo mě osvítil duch Elišky Junkové. Buď jak buď, čas z jízdy si jinak neumím vysvětlit. Sériové auto na notně opotřebovaných pneumatikách drží rovnocenně krok se závodními speciály. Pravda Modré bleše notně pomáhá specifická uskákaná trať, kde pánové nemohou využít potenciál svých motorů a podvozku naplno.
 
Během třetího kola nejde jen o vítězství, ale profiluje se i další minisouboj. To když Pepa Kohák bere jízdu kolem kuželek více zhurta, míjí branku, čímž dává v šanc prozatím vybojovanou pátou pozici. Mladší z dvojice osahává ostré nářadí svěřené do rukou rozvážněji, ale po velké chybě soupeře se mílovými kroky přibližuje. Mezitím do cíle už dojíždí i Aleš Dokoupil a nestačí se divit. Modrá blecha ukrojila dalších půl vteřiny z náskoku, jež už není ani dvou vteřinový.
 
Ranní slunečné počasí se schovalo za šedivá mračna. Nicméně radujeme se, neprší. Atmosféra i díky znamenitým výsledkům panuje výborná. Debatujeme nad vhodnou stopou, záludnostmi trati či vhodným tlakem v pneumatikách. Vše se schyluje k finiši.
 
K infarktovému finiši, jelikož Modrá blecha opět zajela nad rámec svých standardů, notně pocuchala nervy Aleši Dokoupilovi, kterému nezbývá nic jiného než odpovědět na hozenou rukavici. Nasazuje gumový zázrak od Extrem Tyres. Jeho jízda patří opět k tomu nejlepšímu ze všech startujících. Při přemíře snahy posouvá limity, ale i kuželku… To jsou dvě vteřiny tak říkajíc k dobru.
 
S čekáním na výsledky napětí stoupá! Pořadatelé dopočítají trestné, nikoho nechtějí ošidit. Vyvěšeny jsou výsledky za odpolední dvě jízdy. Bude to těsné… S Alešem se necháváme překvapit. A vítězem infarktového závodu se stává… Obhájce mistrovského titulu Aleš Dokoupil s nicotným náskokem 0.157 vteřiny.
y.
Úvodní závod Pošumavy a Puma Cupu máme zdárně za sebou. Z účasti natěšených závodníků musíme mít radost. Dorazilo 74 účastníků. 7 závodníků je připraveno na souboj s časomírou s vozem Ford Puma. Pozornost na sebe poutal především Petr Bubeníček, nováček na slalomové trati, se svou okruhovou/vrchařskou cupovkou zbarvenou do válečných barev továrního M-sport team, s kterým jezdil Francois Duval.
 
Díky Buben Racing Teamu máme ve svých řadách první ženu i juniora. Sestavu soutěžících v Puma Cupu doplňují Pepa Kohák, jenž si autoslalom vyzkoušel minulý rok ve Lhotě a zkušení harcovníci, kteří nenechali na svých Pumách nit suchou. Jen má maličkost si vlastně jen tak odskočila k závodům.
 
Po sedmi letech nová trať! Tedy vlastně otočená. Jede se pozpátku oproti zažitým zvyklostem. Všichni, až na organizátory, kteří mají hlavu plnou administrativních záležitostí, si v klidu procházejí trať.
 
V závodním depu se to jen hemží přípravami. Já se vracím o mnoho let zpět do svých začátků. Namísto měření tlaku, výměny kola a utahování šroubů raději svačím láskou plněný rohlík od manželky.
 
Modré bleše nějak dnešní trať vyhovuje. Už od tréninkové jízdy sedí jako přilepená poslední novinkou od Mamutu. Bojím se, aby to nebyla labutí píseň před smrtí. Přeci jen veškerá příprava na sezónu spočívala v oživení mrtvé baterky auta startovacími kabely.
 
 
Jak na tom skutečně jsme, nejen pocitově, víme až po dojetí všech závodních vozů a vyvěšení výsledků prvního měřeného kola. Aleš Dokoupil uzavírá startovní listinu, ale vede Pumácké pole. Povánoční dieta slaví úspěch se stopkami. Nižší váha auta je citelně znát. Teď je řada na jezdci, aby také shodil trochu toho špeku, protože jeho břuch zůstal nezměněný!
 
K velkému překvapení všech se Modrá blecha se mnou za volantem drží na druhém místě. Petr Bubeníček někdy musí krotit uskákanou závodní šelmu na nerovnostech buzer placu a opanuje "až" třetí místo.
 
Štefan Kanda má motivaci a vyšší cíle než jen průběžné čtvrté místo. Nejednou zde v Janovicích už skončil na bedně. Za Štefanem Kandou je to trochu už "Lovosická mezera". Pepa Kohák si užívá atmosféru v depu, bez velké chyby jede klidný střed nejen mezi Pumami, ale i v celém startovním poli.
 
Druhé kolo, je to hra nervů! Štefan Kanda při strachu ze ztráty vlasového porostu chybuje jako první, čímž přenechává dočasnou dopolední bednu všem "holohlavým". Těsný souboj mezi mnou a Petrem Bubeníčkem ve druhé jízdě vyřešila jedna sražená kuželka Petra Bubeníčka. Aleš Dokoupil má drobný náskok, ale ani on se nevyvaruje kontaktu s plastovým vyznačením tratě. Rázem je boj vítězství stále otevřený. Průběžné pořadí tak zůstává po druhém kole zachováno. Z náskoku Aleš Dokoupila ukrojuji desetinu sekundy.
 
Vedoucí závodníci na dráze po přísunu kalorií z guláše s cibulí či paprikové klobásy značně přidali. Osobně jsem měl pocit, že se ve třetí dějství buď časoměřiči splašili stopky nebo mě osvítil duch Elišky Junkové. Buď jak buď, čas z jízdy si jinak neumím vysvětlit. Sériové auto na notně opotřebovaných pneumatikách drží rovnocenně krok se závodními speciály. Pravda Modré bleše notně pomáhá specifická uskákaná trať, kde pánové nemohou využít potenciál svých motorů a podvozku naplno.
 
Během třetího kola nejde jen o vítězství, ale profiluje se i další minisouboj. To když Pepa Kohák bere jízdu kolem kuželek více zhurta, míjí branku, čímž dává v šanc prozatím vybojovanou pátou pozici. Mladší z dvojice osahává ostré nářadí svěřené do rukou rozvážněji, ale po velké chybě soupeře se mílovými kroky přibližuje. Mezitím do cíle už dojíždí i Aleš Dokoupil a nestačí se divit. Modrá blecha ukrojila dalších půl vteřiny z náskoku, jež už není ani dvou vteřinový.
 
Ranní slunečné počasí se schovalo za šedivá mračna. Nicméně radujeme se, neprší. Atmosféra i díky znamenitým výsledkům panuje výborná. Debatujeme nad vhodnou stopou, záludnostmi trati či vhodným tlakem v pneumatikách. Vše se schyluje k finiši.
 
K infarktovému finiši, jelikož Modrá blecha opět zajela nad rámec svých standardů, notně pocuchala nervy Aleši Dokoupilovi, kterému nezbývá nic jiného než odpovědět na hozenou rukavici. Nasazuje gumový zázrak od Extrem Tyres. Jeho jízda patří opět k tomu nejlepšímu ze všech startujících. Při přemíře snahy posouvá limity, ale i kuželku… To jsou dvě vteřiny tak říkajíc k dobru.
 
S čekáním na výsledky napětí stoupá! Pořadatelé dopočítají trestné, nikoho nechtějí ošidit. Vyvěšeny jsou výsledky za odpolední dvě jízdy. Bude to těsné… S Alešem se necháváme překvapit. A vítězem infarktového závodu se stává… Obhájce mistrovského titulu Aleš Dokoupil s nicotným náskokem 0.157 vteřiny.
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Čas Rozdíl 
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 7:47.572
2.místo #58 Havlát Jan L2 7:47.729 +0.157 
3.místo #17 Bubeníček Petr S2 7:56.556 +8.984
4.místo #69 Kanda Štefan A2 8:06.590 +19.018
5.místo #40 Kohák Josef L2 8:47.285 +59.713
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 8:55.214 +1:07.642
7.místo #68 Hadáčková Lenka S2 11:32.930 +3:45.358
 
Průběžné pořadí:
Pořadí St.č. Jezdec Třída Body
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 30b
2.místo #58 Havlát Jan L2 27b
3.místo #17 Bubeníček Petr S2 24b
4.místo #69 Kanda Štefan A2 22b
5.místo #40 Kohák Josef L2 21b
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 20b
7.místo #68 Hadáčková Lenka S2 19b
 
FOTO
- Buzerák Janovice (Jan Havlát)
 
VIDEO
- Onboard (Aleš Dokoupil)
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...