Legoland Günzburg 2018

Tvářím se jako frajer, který se ničeho nebojí, ale ve skrytu duše křičím: "Zastav to ty vole jeden!" Zrovna jsem s Péťou a neteřemi na výletě v německém Legolandu. Brázdím divokou atrakci na malém plavidle ve tvaru lego člunu. Před minutou jsme minuli poslední výstražné cedule: "Odtud není místo k návratu!" Jsem přišpendlen do plastové sedačky. Srdce mi buší. Z výšky, z které hledím na celý areál zábavního parku, je mi nevolno, až tak, že jdou na mě mdloby. Chvíle napětí a pohybem dolů padáme takřka volným pádem. Žaludek s vnitřnostmi letí vzhůru do oblasti krku. Náraz na vodní hladinu nás zbrzdí a vrátí vše ve mně tam kam má. Chladná voda šplouchá nad naše hlavy. Uf. Mám to za sebou a jsem živý.
 
Hele strejdo, není tu ještě fronta, tak pojď ještě jednou, než přijdou lidi… A zase jdu.
 
Jistě si teď říkáte, kde je ten pověstný automobilový tip, jimž Vás čtenáře mích textů rád zásobuji? A na který jste na PumaTripu vždy zvyklí. Co třeba "Lego Rennen"? Virtuální jízda bez hranic. Tu absolvuje moje Péťa se starší neteří na vlastní kůži. Já raději jdu s tou mladší neteří čekat frontu na barevný vláček.
 
 
 
Lego Rennen je moderní horská drahá. Vtip je v 4D efektu. V 3D brýlích a v zážitku z pohybu těla, kde na Vás působí stejné přetížení, jaké vidíte v krátkém filmu, jež Vám promítají do očí. Navíc se cítíte jako vítěz, protože každý na startu vyhrává. 
 
Další atrakce navštěvuji s větším rozumem. Brázdí to koleje pomalu, ubezpečuji se… 
 
Pojďte si zahrát na archeologa. To zní dobře. Sedám do malého vozítka na kolejničkách. V ruce světelnou flintu. Chápu brzy myšlenku. Takže střílet po všem blikajícím. Na konci mi napočítají úctihodných 1.800 bodů. Cítím se jako king, než doráží Péťa jež má skóre 16.600 bodů. Už mlčím a nic neříkám. Zase jsem byl pokořen.
 
 
Než se vydáváme na pětihodinovou cestu zpět, zavítáme ještě do plastového světa v hrsti. Hamburk, Frankfurt, Berlín, Luzern a Benátky. Opodál je bavorský zámek Neuschwanstein a největší budovy světa.
 
FOTO

- Legoland Günzburg (Jan Havlát)

PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...