Rozhovor s šampionem 2018

Zastavili jsme se na kus řeči s mistrem Puma cupu 2018, rozhovor s všechno jen ne nudným závodníkem, a který vznikal virtuálně ve vánočním spěchu, si můžete vy teď v klidu domova přečíst.
 
Aleš Dokoupil je již zkušeny harcovník hobby závodů. Ve výčtu můžu napsat MČR, ZSE autoslalomů, Amatér cup, ... a mnoho dalšího.
 
Vsuvka: Debut Pošumava: Janovice 2016? Debut puma cup: Pačejov 2017
Úspěchy: Mistr Puma cupu 2018
Bydliště: Český Brod, Stockholm
Odkaz na kartu jezdce. https://pumatrip.webnode.cz/products/ales-dokoupil/
 
- Už máš nakoupené všechny dárky na Vánoce nebo říkáš manželce, že ještě věříš na Ježíška?
 - Technické problémy jsou už všechny vyřešeny? (Soutěžení ti šlo o poznání lépe oproti minulému roku, kdy si se často trápil s přehříváním vozidla.)
- Kterého výsledku v sezoně 2018 si nejvíce ceníš?
- Kdy ti soupeři nejvíce šlapali na paty?
- Těšíš se na nové závody? (Pozn. Rozšíření o Pan. Týnec a Sosnovou.)
- A propo, co chystáš do následující sezóny?
- Plánuješ i jiné automobilové série, kromě Puma cupu?
- Mimo vlastní soutěžení organizuješ vlastní slalom, už víš termín konání v roce 2019?
- O tobě se možná málo ví, že si velký srdcař, ze jezdíš na všechny podniky až z dalekého severu, ze Švédska. Platí to stále?
- A co dlouhodobější plány?
- Sleduješ děni v motoristickém sportu? Mas nějaký sen, kam by si to chtěl za volantem dotáhnout?
- Na které auto nejraději vzpomínáš?
Zastavili jsme se na kus řeči s mistrem Puma cupu 2018, rozhovor s vším jen ne nudným závodníkem, a který vznikal virtuálně ve vánočním spěchu, si můžete vy teď v klidu domova přečíst.
 
Aleš Dokoupil je již zkušený harcovník hobby závodů. Ve výčtu můžu napsat MČR, ZSE autoslalomů, Amater cup, Vltavín cup, Autodrom Rallye Serie, Winter slalom cup, ČSAS ... a dalšího.
 
 
- Už máš nakoupené všechny dárky na Vánoce nebo říkáš manželce, že ještě věříš na Ježíška?
No já jsem si pro sebe už všechno nakoupil, takže mám už všechno připraveno, jen si to zabalit a pak se pod stromkem radovat a dělat překvapenýho, že se ten Ježuch letos zase trefil.
 
- Technické problémy jsou už všechny vyřešeny? (Soutěžení ti šlo o poznání lépe oproti minulému roku, kdy si se často trápil s přehříváním vozidla.)
Snad jo (klepe na čelo), v sezoně 2017 jsem 7 z 8 závodů nedokončil, to bylo hodně náročné, málem mě jeblo. Vyměnili jsme snad všechno, kromě zadního stěrače a Pumica se stále přehřívala. Nakonec to byl ventil topení, který byl přicpaný a voda přes něj neproudila, ten jsme ale kontrolovali jako první a stejně to byl on. Já tak nadával :-).
 
- Kterého výsledku v sezoně 2018 si nejvíce ceníš?
Určitě celosezónního vítězství v Puma Cupu :-). Byl to skvělý boj, soupeři byli sakra dobří.
 
- Kdy ti soupeři nejvíce šlapali na paty?
Ve chvíli, kdy jsem se trápil s výběrem pneumatik ve Lhotě. Koupil jsem 2ks Extreme VR2 R5 s E homologací ale nedokázal jsem se s nimi na přední nápravě popasovat. Jezdil jsem o dvě sekundy horší časy než ten samý den se sjetými Federal a nechápal jsem proč. Tam mne Petr Kurfirst předjel a já byl nervózní o celkový výsledek, protože jsem veděl, že jeden dvojzávod jsem minule vynechal a bude nouze o body. A poslední závod Tchořovice mi vyloženě nesedl, takže jsem byl do poslední chvíle napnutý jak guma od trenek.
 
- Těšíš se na nové závody? (Pozn. Rozšíření o Pan. Týnec a Sosnovou.)
Stopro, v Panenském Týnci je rychlý slalom, jel jsem ho několikrát a okruh v Sosnové (v rámci Amater cupu) je taky pecka. Bude to super zpestření.
 
 
 
- A propo, co chystáš do následující sezóny?
Technicky jsem se posunul na Pošumavě z L2 do speciálů, pár kilo jsem po svatbě přibral, takže muselo dojít v Pumici na úsporu hmotnosti (klimatizace, vnitřní obložení, atd.). Dále nová závodní sedačka a volant. Ale vím, že soupeři z Puma cupu taky zbrojí, tak to bude zase super hecovačka a kompetitivní atmosféra, už se fakt těším.
 
- Plánuješ i jiné automobilové série, kromě Puma cupu?
Určitě, mám v plánu jet ČSAS a Mistrovství ČR v autoslalomu, celou sezónu, ale s druhým autem (Ford Focus). Dále tedy s Pumicí Pošumavu, občas Vltavín a Amater Cup. Bude toho hodně, manželku už jsem na to psychicky připravil, je spokojená, že zase vypadnu z baráku, tak cajk.
 
- Mimo vlastní soutěžení organizuješ vlastní slalom, už víš termín konání v roce 2019?
Každopádně chtěl bych minimálně jeden v rámci Ford-club celorepublikového srazu, čili 21.6.2019, ten je už pár let takový tradiční. Další Ford-club slalom bychom udělali možná na jaře nebo na podzim, podle možností.
 
 
- A co dlouhodobější plány?
Mám závody jako takové hobby, je to super adrenalin a zábava, ale nějak extra dopředu nehledím. Nastávající sezóna (2019) bude časově náročnější, ale uvidíme, jak se to bude dát skloubit doma. Co se týče techniky, tak z dlouhodobého hlediska bych si přál hlavně aby fungovala a já mohl závodit a ne řešit technické problémy, jak jsem si tím prošel v sezóně 2017.
 
- Sleduješ děni v motoristickém sportu? Mas nějaký sen, kam by si to chtěl za volantem dotáhnout?
Upřímně jsem jeden z těch, co závodí pro radost a dění v profi moto sportu moc nesleduje. Za volantem mám prozatímní sen rvát se o bednu v každém závodě, uvidíme, co přinese následující sezóna. Konkurence je obrovská, každá malá chyba rozhoduje o výsledku.
 
- Na které auto nejraději vzpomínáš?
Řídit jsem se naučil na autě našich, Opel Corsa 1.2 33 kW. Ano, třicet tři kilowatt, trhač asfaltu. Jak jsme tam nasedli celá rodina, předbíhaly nás i nehybné předměty. Byla to ale skvělá škola předvídání při předjíždění atd. Pak už jsem šel svou Fordí cestou, od Focuse TDDi 66 kW, přes Focuse ST170 127 kW, k Focusu RS MK2 280 kW (ten mám dodnes). Do toho padl Cmax 92 kW, Mondeo TDCi 147 kW, Puma 92 kW (2x) a Edge TDCi 156 kW. Určitě nejraději vzpomínám na prvního Focuse TDDi, bylo to moje první auto na které jsem si sám vydělal, najezdil jsem s ním téměř 100 tis km. Jeho prodej jsem obrečel jako patnáctiletá devčica co se ji zpozdila perioda.
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...