Simeone Foundation Automotive Museum a USA 2017

Při našem putování po východním pobřeží USA dorážíme i do Filadelfie. Phily’s, město proslavené filmy o boxeru Rockym, podpisem deklarace nezávislost a první velkou věznicí, kde seděl i slavný Al Capone.
 
Při hledání informací a atraktivních tipech narážím na velmi zajímavé automobilové muzeum pana Simeoneho. Amerika země neomezených možností, závodů NASCAR a Indycar skýtá malou, leč pestrou sbírku zajímavého vystaveného materiálu.
 
Rádi bereme "za vděk" návštěvou muzea honosícího se titulem "Muzeum roku historických automobilů", kde si pro nás připravují výjimečný den. Demo day je den, kdy technici nastartují některé z exponátů, tak aby pravidelní i nepravidelní návštěvníci mohli okusit něco navíc. My tak můžeme nahlédnout takřka pod pokličku strojům, jež budovali svou slávu před více jak 80lety v Le Mans či jiných významných místech pístům a válcům zaslíbených. MG K3 Magnette z roku 1934 po nastartování tvoří oblaka bílého dýmu, ale vidíme i Squire Roadster, Peugeot Darl’mat Racer nebo Delahaye 135 S.
 
Ve vnitřních prostorech muzea je vše tematicky rozděleno: Počátky závodění, Bonnevillské solné jezero, závody do vrchu. Evropa má zastoupením zásluhou Nürburgringu, Mille Miglia, Targa Florio a památkou na 24hodinový závod v Le Mans, kde v šedesátých letech minulého století Fordy GT40 úspěšné reprezentovali americký průmysl.
 
Naprosto mne neznámé vozy nacházím v sekci "History of NASCAR". Tam jsou k vidění Ford Thunderbird  šampiona Winston Cup Billa Elliotta. Příběhu o animovaných autech z oka vypadl Hudson Hornet a Plymouth Superbird.
 
https://www.simeonemuseum.org/
 
A co další americké perli? Města spojují interstate, jejichž děravý povrch si nic nezadá s tepláky malého raubíře. Záplaty nešetřeno. Nejznámější, na kterou jsme stanuli byla silnice Route 1, křižující Spojené státy ze severu na jih.
 
Pověstnou New Yorskou dopravní zácpou se prodírají žluté taxi označované jako "cabs". Jsem trochu zklamaný! Ford Crown Victoria vystřídali Toyoty Camry. Žlutých taxíků jsou v New Yorku skutečně celé proudy. Chytíte si je skoro na každém rohu včetně "řeky" East river. Tam pluje speciální žlutá loď.
 
Fotogenické a ikonické jsou obrovské kamiony Mack. Čumák nákladního vozu ční daleko dopředu. Jiná legislativa, jiný mrav.
 
Více o naší cestě: "V jednom prádle bez batohu." Z velkého jablka do hlavního města světa a zpět v přiložené fotogalerii či na webu cestacek.webnode.cz…
 
Fotogalerii připravujeme!
Při našem putování po východním pobřeží USA dorážíme i do Filadelfie. Phily’s, město proslavené filmy o boxeru Rockym, podpisem deklarace nezávislost a první velkou věznicí, kde seděl i slavný Al Capone.
 
Hledáním informací a atraktivních tipů narážím na velmi zajímavé automobilové muzeum pana Simeoneho. Amerika země neomezených možností, závodů NASCAR a Indycar skýtá malou, leč pestrou sbírku zajímavého vystaveného materiálu.
 
Rádi bereme "za vděk" návštěvou muzea honosícího se titulem "Muzeum roku historických automobilů", kde si pro nás připravují výjimečný den. Demo day je den, kdy technici nastartují některé z exponátů, tak aby pravidelní i nepravidelní návštěvníci mohli okusit něco navíc. My tak můžeme nahlédnout takřka pod pokličku strojům, jež budovaly svou slávu před více jak 80lety v Le Mans či jiných významných místech pístům a válcům zaslíbených. MG K3 Magnette z roku 1934 po nastartování tvoří oblaka bílého dýmu, ale vidíme i nastartované Squire Roadster, Peugeot Darl’mat Racer nebo Delahaye 135 S.
 
 
Ve vnitřních prostorech muzea je vše tematicky rozděleno: Počátky závodění, Bonnevillské solné jezero, závody do vrchu. Evropa má zastoupením zásluhou Nürburgringu, Mille Miglia, Targa Florio a památkou na 24hodinový závod v Le Mans, kde v šedesátých letech minulého století Fordy GT40 úspěšné reprezentovali americký průmysl.
 
Naprosto mne neznámé vozy nacházím v sekci "History of NASCAR". Tam jsou k vidění Ford Thunderbird  šampiona Winston Cup Billa Elliotta. Příběhu o animovaných autech z oka vypadl Hudson Hornet a Plymouth Superbird.
 
 
A co další americké perli? Města spojují interstate, jejichž děravý povrch si nic nezadá s tepláky malého raubíře. Záplaty nešetřeno. Nejznámější silnice, na kterou jsme stanuli, byla Route 1, křižující Spojené státy ze severu na jih.
 
Pověstnou New Yorskou dopravní zácpou se prodírají žluté taxi označované jako "cabs". Jsem trochu zklamaný! Ford Crown Victoria vystřídali Toyoty Camry. Žlutých taxíků jsou v New Yorku skutečně celé proudy. Chytíte si je skoro na každém rohu včetně "řeky" East river. Tam pluje speciální žlutá loď.
 
 
Fotogenické a ikonické jsou obrovské kamiony Mack. Čumák nákladního vozu ční daleko dopředu. Jiná legislativa, jiný mrav.
 
Více o naší cestě Ve velkém článku: VÝCHOD USA SPECIÁL 2017
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...