Tuning Show & Den otevřené dráhy Brno 2018

Dva v jednom. Brněnská Tuning Show navazuje na dříve populární autodromové Renocary. Den otevřené dráhy náleží víkendu spojenému s ukončením sezóny, který patří volným jízdám pro veřejnost. Zahuštěný program si bere svou daň. Na všechny zájemce o svezení se nedostane. Kapacity jsou omezené, což se projeví záhy.
 
Z možných volnočasových aktivit si vybírám Závod do vrchu. Ten se jede v protisměru běžné jízdy po okruhu. Startuje se od "Schwantzovi zatáčky". Cíl definuje máváním červené vlajky traťový maršál na rovince u tribuny "A". Po vyřízení všech administrativních formalit a vyčkání dlouhé kolony soupeřů, pevně svírám volant Modré blechy čekající na správný signál zeleného světla.
 
3, 2, 1 operátor semaforu pouští další vůz. Za evropským účastníkem Tomášem Vavřincem jsem připraven já… Start! Koncentrace vrcholí. Zatímco mám v hlavě rozsvícenou varovnou červenou žárovku, pravou nohou drtím beznadějně pedál plynu. Jak to, že to nejede? Po dvou zatáčkách jsem vtažen do dění na dráze. Vykružuji apexy. Hrbolatost obrubníků testuji vnitřními koly. Přetížení v každé zatáčce působí, že je srovnatelné s Formulí 1. No není, ale vysvětlujte to aktuálně málo vyježděnému řidiči, jenž ohne malé auto do ostré byť široké zákruty se zařazeným trojákem ve špajzce. Nebýt pevně přikurtován, vypadnu ze sportovní sedačky. Motor Zetec křičí, řinčí, že chce ven, že tyhle výkonu po něm už nemůžu vyžadovat, že má na jízdu času dost. Dávám mu za uši, než projedu cílovou čáru, kde povoluji otěže. Opojný pocit mě hřeje v žaludku po celou dobu jízdy. Nepatřím k nejrychlejším, přesto mám z čisté jízdy radost. O výsledku, jenž potvrzuje mé tušení, se dozvídám záhy. Takovou ztrátu na konkurenty jsem nečekal.
 
Jsem rád, že jsem nečekal na "Volné jízdy", které byly beznadějně vyprodané po dvaceti minutách! Ty byly navíc zastavované kvůli nehodám na dráze. Co s načatým odpolednem? V Parc fermé jsou hezké závodní stroje z dob minulých. V paddocku je představení hasičů, kteří zkušebně vyprošťují osobu a opodál od hasičů stojí "libovky", nedílná součást všech tuning srazů. Žádná závratná tam však není až na VW Golf Rallye G60 v pěkném stavu.
Dva v jednom. Brněnská Tuning Show navazuje na dříve populární autodromové Renocary. Den otevřené dráhy náleží víkendu spojenému s ukončením sezóny, který patří volným jízdám pro veřejnost. Zahuštěný program si bere svou daň. Na všechny zájemce o svezení se nedostane. Kapacity jsou omezené, což se projeví záhy.
 
Z možných volnočasových aktivit si vybírám Závod do vrchu. Ten se jede v protisměru běžné jízdy po okruhu. Startuje se od "Schwantzovi zatáčky". Cíl definuje máváním červené vlajky traťový maršál na rovince u tribuny "A". Po vyřízení všech administrativních formalit a vyčkání dlouhé kolony soupeřů, pevně svírám volant Modré blechy čekající na správný signál zeleného světla.
 
3, 2, 1 operátor semaforu pouští další vůz. Za evropským účastníkem Tomášem Vavřincem jsem připraven já… Start! Koncentrace vrcholí. Zatímco mám v hlavě rozsvícenou varovnou červenou žárovku, pravou nohou drtím beznadějně pedál plynu. Jak to, že to nejede? Po dvou zatáčkách jsem vtažen do dění na dráze. Vykružuji apexy. Hrbolatost obrubníků testuji vnitřními koly. Přetížení v každé zatáčce působí, že je srovnatelné s Formulí 1. No není, ale vysvětlujte to aktuálně málo vyježděnému řidiči, jenž ohne malé auto do ostré byť široké zákruty se zařazeným trojákem ve špajzce. Nebýt pevně přikurtován, vypadnu ze sportovní sedačky. Motor Zetec křičí, řinčí, že chce ven, že tyhle výkonu po něm už nemůžu vyžadovat, že má na jízdu času dost. Dávám mu za uši, než projedu cílovou čáru, kde povoluji otěže. Opojný pocit mě hřeje v žaludku po celou dobu jízdy. Nepatřím k nejrychlejším, přesto mám z čisté jízdy radost. O výsledku, jenž potvrzuje mé tušení, se dozvídám záhy. Takovou ztrátu na konkurenty jsem nečekal.
 
 
Jsem rád, že jsem vynechal "frontový" boj o "Volné jízdy", které byly beznadějně vyprodané po dvaceti minutách! Ty byly navíc zastavované kvůli nehodám na dráze. Co s načatým odpolednem? V Parc fermé jsou hezké závodní stroje z dob minulých. V paddocku je představení hasičů, kteří zkušebně vyprošťují osobu a opodál od hasičů stojí "libovky", nedílná součást všech tuning srazů. Žádná závratná tam však není až na VW Golf Rallye G60 v pěkném stavu.
 
S oblíbeným okruhem se loučím v pozdním odpoledni. Tak zase příště Brněnská trati...
 
FOTO
- Brno (Jan Havlát)

 

PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...