MČR Vysoké Mýto 2022

Ach ten Moravský pohár pardon MČR, které snad až na poslední zastávku na kartingovém závodišti ve Vysokém Mýtě má všechny destinace od Jihlavy na východ.
 
Pět let od mé poslední účasti mezi elitou uplynulo jako voda a vlastně se nic nezměnilo, protože nedělní ráno je ve znamení rozepře s technickým komisařem. Pán je sympaťák. Oproti jeho nerudnému předchůdci, který na stejné pozici byl obtěžován dříve, je to rozhodně posun ku předu. Dle regulí kvůli o půl palce širším aftermarket diskům Modrou blechu posílá namísto konfrontace s obdobnými vozy na souboj Davida s Goliáši. Puma se tak má rovnat ve "speciálech" s Focusem RS poslední generace, odlehčeným Cliem a Lancerem Evo IX.
 
Na necelých 40 účastníků připravili organizátoři velmi hezkou, nikterak technicky náročnou rychlou trať, která autodromu vyloženě slušela. Aby pravidlům bylo učiněno za dost, postavili do apexů kuželky a přidali ještě pár branek do ideální stopy.
 
Tréninkové seznámení proběhlo ještě na mokré trati po večerním dešti, jež díky pogumovaní v čisté stopě výrazně klouzala.
 
Papírové předpoklady: Mý soupeři budou v top deset absolutně, Lancer by mohl úplně vyhrát a já se budu pohybovat někde ve čtvrté desítce. Tak velké byly propastné rozdíly v naší skupině. Snad jen dvojí obr chyba by mohla zamíchat pořadím díky berličce pro chybující a tedy škrtání jednoho nejhoršího času dne.
 
První ostrá runda a hned překvapení… Martin Liška se ujímá vedení v L7d (mé skupině), protože jeho zbylí "dva" soupeři srážejí kuželky. Já si jedu svůj vlastní závod někde za dvacátým místem absolutně. Letos nově koupené zadní Bridgestony doslova kouzlí s vozem. Přes častý problém s adhezí je zadní část vozu snadno čitelná.
 
Druhou rundu by určitě nejraději vymazal hned po dojetí řidič Šimon Dušek jedoucí s Lancerem. Spadlo mu tam snad vše, co na závodní dráze bylo. Tři kuželky zhmoždil a jednu dokonce raději objel. 
 
Jak říká staré české přísloví: "Štěstí chodí do kola, občas sedne i na vola!" Výsledkem byl můj dočasný posun na stupně vítězů, kde jsem byl pochopitelně omylem. Na opačném pólu skupiny si bezchybnou rychlou jízdou říká o první místo Karel Ušela s Focusem. Tomu se sice nevyvedla zrovna ideálně první runda, ale v druhé na to šlápnul.
 
Díky škrtání jednoho nejhoršího času dne jdou do poslední rundy dne vlastně všichni až na soutěžícího s Lancerem s čistým štítem.
 
Při třetí jízdě nikdo brutálně nechybuje a ani nepřichází slibovaný déšť. Pořadí tím pádem vévodí Karel Ušela s Focusen následovaný Martinem Liškou s Cliem a "poslední" dokončil Šimon Dušek s Lancerem Evo. Všichni tři pak následně zažívají ten podmanivý opojný pocit na stupních vítězů. Já mohu mít radost z dosažených časů, z jízdy.
 
Doufám, že mi forma a pneu z vysokomýtského klání vydrží do Kadova, kde se v říjnu pojede "Ve stopě Rallye osvobození". Jihočeský závod bude zároveň posledním dílem letošního Puma Cupu, kam bych Vás rád tímto všechny pozval.
Ach ten Moravský pohár pardon MČR, které snad až na poslední zastávku na kartingovém závodišti ve Vysokém Mýtě má všechny destinace od Jihlavy na východ.
 
Pět let od mé poslední účasti mezi elitou uplynulo jako voda a vlastně se nic nezměnilo, protože nedělní ráno je ve znamení rozepře s technickým komisařem. Pán je sympaťák. Oproti jeho nerudnému předchůdci, který na stejné pozici byl obtěžován dříve, je to rozhodně posun ku předu. Dle regulí kvůli o půl palce širším aftermarket diskům Modrou blechu posílá namísto konfrontace s obdobnými vozy na souboj Davida s Goliáši. Puma se tak má rovnat ve "speciálech" s Focusem RS poslední generace, odlehčeným Cliem a Lancerem Evo IX.
 
Na necelých 40 účastníků připravili organizátoři velmi hezkou, nikterak technicky náročnou rychlou trať, která autodromu vyloženě slušela. Aby pravidlům bylo učiněno za dost, postavili do apexů kuželky a přidali ještě pár branek do ideální stopy.
 
Tréninkové seznámení proběhlo ještě na mokré trati po večerním dešti, jež díky pogumovaní v čisté stopě výrazně klouzala.
 
Papírové předpoklady: Moji soupeři budou v top deset absolutně, Lancer by mohl úplně vyhrát a já se budu pohybovat někde ve čtvrté desítce. Tak velké byly propastné rozdíly v naší skupině. Snad jen dvojí obr chyba by mohla zamíchat pořadím díky berličce pro chybující a tedy škrtání jednoho nejhoršího času dne.
 
První ostrá runda a hned překvapení… Martin Liška se ujímá vedení v L7d (mé skupině), protože jeho zbylí "dva" soupeři srážejí kuželky. Já si jedu svůj vlastní závod někde za dvacátým místem absolutně. Letos nově koupené zadní Bridgestony doslova kouzlí s vozem. Přes častý problém s adhezí je zadní část vozu snadno čitelná.
 
Druhou rundu by určitě nejraději vymazal hned po dojetí řidič Šimon Dušek jedoucí s Lancerem. Spadlo mu tam snad vše, co na závodní dráze bylo. Tři kuželky zhmoždil a jednu dokonce raději objel. 
 
Jak říká staré české přísloví: "Štěstí chodí do kola, občas sedne i na vola!" Výsledkem byl můj dočasný posun na stupně vítězů, kde jsem byl pochopitelně omylem. Na opačném pólu skupiny si bezchybnou rychlou jízdou říká o první místo Karel Ušela s Focusem. Tomu se sice nevyvedla zrovna ideálně první runda, ale v druhé na to šlápnul.
 
Díky škrtání jednoho nejhoršího času dne jdou do poslední rundy dne vlastně všichni až na soutěžícího s Lancerem s čistým štítem.
 
Při třetí jízdě nikdo brutálně nechybuje a ani nepřichází slibovaný déšť. Pořadí tím pádem vévodí Karel Ušela s Focusen následovaný Martinem Liškou s Cliem a "poslední" dokončil Šimon Dušek s Lancerem Evo. Všichni tři pak následně zažívají ten podmanivý opojný pocit na stupních vítězů. Já mohu mít radost z dosažených časů, z jízdy.
 
Doufám, že mi forma a pneu z vysokomýtského klání vydrží do Kadova, kde se v říjnu pojede "Ve stopě Rallye osvobození". Jihočeský závod bude zároveň posledním dílem letošního Puma Cupu, kam bych Vás rád tímto všechny pozval.
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Čas Rozdíl
1.místo #13 Ušela Karel L7d 4:22.891
2.místo #2 Liška Martin L7d 4:26.123 +3.232
3.místo #49 Dušek Šimon L7d 4:26.545 +3.654
4.místo #58 Havlát Jan L7d 4:42.511 +19.620
 
FOTO
- MČR Vysoké Mýto (Autodrom Vysoké Mýto)
 
VIDEO
- MČR Vysoké Mýto (Tonda Husička)
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...