PŘIPRAVUJEME: TOURISTENFAHRTEN HOCKENHEIMRING
 
9.6.1997 se officialně začal psát příběh Fordu Puma. To totiž první z nich začali vyjíždět z bran závodu Kolín-Niehl. Ten náš společný s Modrou blechou se začal psát na den přesně o 8 let později, kdy jsem si jednu tehdy 6 letou Pumu pořídil. 
 
Parťákem je mi hodný synek z Prace u Brna. Kuba z českého Puma klubu se mnou vyráží už na několikátou výpravu. Společně se scházíme v Rudné u Prahy. Po velkou část cesty je k nám počasí přívětivé. Ani horko, ani chlad. Ani chcanec, ani smrad. Bohužel, ale ani o dramatické okamžiky není nouze, když projíždíme kolem letiště ve Frankfurtu nad Mohanem, odvracím během chvilky dvě krizovky způsobené méně pozornými řidiči.
 
Vraťme se k příjemnějším věcem... to co u tamního letiště vždy nejvíce zaujme jsou letadla, jež Vám přistávají nad hlavou. Jedná se o skutečně pěknou podívanou. My v krátkém intervalu po sobě sledovali dva Boeing 747 Jumbo Jet s otevřenou pusou.
 
Pak nás i na krátkou chvíli opouští pěkné počasí, aby se nebe doslova "vytrakařilo" a my při první opravdové zastávce ve staré části Koblenzu vystoupili opět suchou nohou do slunečného počasí.
 
V Koblenzu nacházíme "Německý cíp", tedy soutok Mosely a Rýna, který volně přeloženo dal městu při založení v roce 9 př. n. l. název. Prostranství nad soutokem kontroluje "pán na kóňovi" nebo jinak socha císaře v nadživotní velikosti. Ta socha vypadá tak významně, že i holuby snad chodí kálet jinam. Na protějším břehu vidíme pevnost Ehrenbreitstein kam se dá dostat lanovkou z našeho břehu a odkud bude krásný výhled na obě řeky. Tomu se se však vyhýbáme, neboť na více očumování už nemáme čas.
 
O hodinu později... U Nürburgringu na nás dýchá ta pravá závodní atmosféra. Už cesta na ubytování kopíruje trať Nordschleife a tak po dlouhém dálničním přesunu si tu jízdu patřičně užíváme. Tady je motorsport až na prvním místě. Od města Adenau až po naše přechodné bydliště ve vesničce Kottenborn to pověstně smrdí benzínem a my tak nevím kam dříve koukat.
 
Přebíráme klíče od pokoje a hůra na místo proč jsme tady, na výroční Ford Puma sraz konající se po 5 letech. Cestou do Ahrdorfu, kde se sraz koná, ještě natankujeme vedle povážlivě poladěných "škopíků od vrtule" a pak hurá na ten "náš" sraz. Jsme účastníci číslo 29 a 30. Doufáme, že nebudeme poslední. Však v předchozích letech v Kolíně bylo 55 Pum a v Dorselu před 10 roky dokonce 120 Pum!. (Pozn. Celkem nakonec přijelo 38 Pum.)
 
Dělá nám radost jak rozmanitost aut, tak rozmanitost míst odkud majitelé přijeli a v neposlední řadě i přátelské vítání s kamarády. "Rinkl, rinkl!" zní Ahrdorfem. Kuba, totiž otvírá ovoce ze zahrádky do pozdních pátečních hodin. Pak už se jen ubíráme do postele.
 
Ranní kemp provázela dráždivá vůně slaniny. My jsme po snídani, takže na další jídlo nemáme pomyšlení, proto konečně volíme možnost prohlédnout si auta ostatních. Z vylepšení na autech mě nejvíce zaujal volant v jedné žluté a "křídlo" nebo spíše "odtrhová hrana" na jedné stříbrné. Ostatní už mám často s Kubou okouknutá z minulosti z jiných srazů. A tak hodně pokukujeme  po několika "Track Day Car", které poznáte mimo jiné i šroubovaným rámem uvnitř. Holt jiný kraj, jiný mrav, jiná technická.
 
A nebojte i náš český koutek byl vidět...
 
Zastavuji se i u FRP, která bohužel přijela samotná. Se slzou v oku vzpomínám na setkání, kde jich bylo vždy vícero.
 
V 10 hodin kupujeme lístky do tomboly, která se bude vyhlašovat později na večer. Kuba chce výherní, mně stačí barevné :-P.
 
Čas před odjezdem na největší atrakci dne, jaká tady v pohoří Eifel je, vyplňujeme i testem chladnosti vody v místním potoce Ahr. Vzniká tak ekologická katastrofa. Po naší kontaminaci vody už zde žádné ryby žít nemohou.
 
V 13 hodin se všechny Pumy rozdělují do dvou skupin. Ty, které pojedou na Nürburgring, mají jednoho průvodce, zbytek druhého. "Ne-Ringaři" jedou na výlet po okolí se zastávkou na travnatých tribunách okruhu.
 
S Kubou volíme první možnost stejně jako většina. Špalír aut pak jede až k nultému kilometru Severní smyčky, kde všichni svorně kupují lístek na jedno čestné kolo za 30 Euro a o pár minut později už projíždíme turnikety. O nějakém honění času v dnešním provozu nemůže být řeč. Však rychlejším stejně uhnu, když kolem mě lítá Porsche, BMW nebo dodávka VW Caddy v naftě. Mám je v kolonce nabušené jako indický vagón, takže při jízdě více koukám do zpětného zrcátka než dopředu, ale pak přichází volno a tím i chvíle, kdy se s ostatními Pumami tak hezky až roztomile pouštíme před sebe a zároveň si užíváme tento super okruh. To jsou ty chvíle proč na 21km dlouhou silnici všichni jezdí. Adrenalin je na správné stupnici. Přetížení ve všech směrech jako ve Formuli 1 a vy jste na krátký čas Niki Lauda před nehodou. Tohle opojení nevydrží úplně dlouho. Po chvilce vám totiž dojde, že to rozvášnění nesmíte přehnat a musíte se dovézt domu, což vám připomene i pár varovných dopravních značek po dnešních nehodách. Na poslední rovince před sjezdem z okruhu pak z Vás vyplavou endorfiny radosti, že jste to "Zelené peklo" zase pokořili.
 
Po dojetí máme volný čas, než začne v Ahrdorfu opět program srazu Pum. Navštěvuji Fun shop. Kupuji drobnosti domů. Ostatní mě následují a kupují samolepku na svůj vůz. V okolí Nordschleife se pohybují sportovní deriváty různých značek vozů. "Volno" tak využíváme i pohledem na stroje od konkurence. 
 
V 16 hodin začíná na srazu "překvapení". Jedná se o vědomostní kvíz. Zapojují se všichni účastníci. Nutno mít chytrý telefon upozorňují pořadatelé. K radosti mě i Kuby se držíme na čelních pozicích průběžného pořadí. Kuba nakonec končí na skvělém druhém místě, já o pár míst za ním. Připravování "českého" kvízu nám zřejmě pomohlo.
 
Jestli jsem v kvízu "ostrouhal", tak v tombole jsem si vše vynahradil. Barevné lístky byly zřejmě nejvýhernějšími z možných a tak vezu domů spoustu drobností a dárků.
 
Po tombole následuje hned vyhlášení "nej" srazu a tak si ceny podobě pohárů odváží majitelka ze Skotska, která vlastní svůj vůz už od roku 1998. Půl milionu kilometrů absolvovala za svůj život nejojetější Puma. Oproti tomuto je pak jedna Anglická Puma s pouhými 33 tisíci braná za "funglovku".
 
Po vyhlášení navštěvujeme centrum místního okolí, městečko Adenau, kde se procházíme po páteřní komunikaci. Že to tady žije benzínem, je vidět na každém kroku.
 
Další den ráno dokončujeme, co jsme v Adenau předchozí večer začali, nedokončili a navíc i navštěvujeme travnaté tribuny Nordschleife. Čas nás tlačí jak o číslo menší boty a tak se začínajícím mrholením ač neradi tribuny opouštíme. Bohužel jsme i svědky nehody, Nešťastníkům přejeme, aby škody byly co nejmenší.
 
V Ahrdorfu stíháme ještě krátké rozloučení a pak už frčíme domů… Kam přijíždím strhaný jako borůvka po sklizni, ale šťastný, že jsem tuhle cestu mohl absolvovat.
08.-09.06.2024
Plán cesty je navštívit Museum v Sinsheimu, přespat v Mannheimu nebo Heidelbergu a projet se na okruhu Hockenheimring.
 
TOURISTENFAHRTEN
☐ 09.06.2024 GR. 3 (9:40 a 11:20)
 
KE STAŽENÍ
PŘEDPOKLÁDANÉ NÁKLADY NA CESTU
 
PALIVO: 4281 Kč
UBYTOVÁNÍ: 1300 Kč / 1 NOC
JÍDLO: 2000 Kč
 
OSTATNÍ: 3464 Kč
- TECHNIK MUSEUM SINSHEIM 1324 Kč / 2 OSOBY
- TOURISTENFAHRTEN HOCKENHEIMRING 1528 Kč / 2x 15MIN + spolujezdec
- MOTOR SPORT MUSEUM HOCKENHEIMRING 611 Kč / 2 OSOBY
 
CELKEM: 11045 Kč / 2 OSOBY
POZNÁMKY
 
TECHNIK MUSEUM SINSHEIM
Automobilové a technické muzeum Sinsheim se nachází ve městě Sinsheim, nedaleko Mannheimu. Na ploše 50 000 m2 (z toho 30 000 m2 je krytých) je umístěno více než 3 000 exponátů, které jsou členěny tematicky a návštěvníci si je mohou prohlédnout z bezprostřední blízkosti. Ke každému vystavenému kusu je k dispozici tabulka s nejdůležitějšími technickými údaji, řidčeji jsou obsaženy informace o historickém vývoji apod. Na přání poskytuje muzeum prohlídky s odborným výkladem.
 
Vstupné 26 Euro za osobu. Otevřeno každý den od 9 do 18 hod.
 
MANNHEIM
Původně rybářská osada na soutoku řek Rýn a Neckar je aktuálně moderním městem. Panuje zde středomořské klima. Sluneční svit tu má být až 1600 hodin ročně.
 
16. století v době barokního absolutismu bylo město přestavěno dle principů "ideálního města". Bloky domů stojících v ulicích v pravém úhlu vytváří mřížkovitou strukturu známou jako "Mannheimer Quadrate". Centrum je tak osově rozděleno na hlavní části. Široká ulice protíná centrum směrem od zámku k "Neckarské bráně". Zajímavostí je také, že bloky domů ani ulice nemají žádná jména. Ulice mají čísla a písmena a bloky jsou označovány kombinací písmene a číslice.
 
Navštívit bychom mohli zámek Mannheim, největší budovu svého druhu v Německu. Na náměstí Friedrichplatz stojí secesní budovy a Wasserturm, údajně nejpropracovanější vodárenská věž v Německu. A na pravý kebab bychom mohli zajít do Little Istanbulu (Altes Rathaus).
 
TOURISTENFAHRTEN HOCKENHEIMRING
Svezení na závodním okruhu F1. Proháněli se zde Formule 1, DTM a jiné slavné závodní okruhové série. Původní okruh Hockenheimring byl postaven v roce 1932 na lesních silnicích, jako náhrada za nebezpečný a zakázaný okruh Wildpark v Karlsruhe. Měřil téměř osm kilometrů. V první řadě se okruh používal jako závodiště pro motocykly a testovací dráha pro Mercedes-Benz a Auto Union. Poslední modernizace proběhla kolem roku 2000. Organizace si najmula architekta Hermanna Tilkeho, který se rozhodl ponechat jen minimum z původní verze a okruh výrazným způsobem přizpůsobil současným normám. Rekord aktuální trati drží Kimi Räikkönen, jenž zde jedno kolo o délce 4.574km zdolal za 1:13.780.
 
Cena za svezení 55 Euro za 2x15min., spolujezdec připlácí 5 Euro. Helma není nutná. Jízdu zvolíme dle domluvy, ale preferoval bych jízdu Group 3 (9:40 a 11:20). 
 
MOTOR SPORT MUSEUM
Muzeum věnované závodnímu okruhu Hockenheimring. Vstupné 12 Euro za osobu. Muzeum se nachází přímo v areálu okruhu. Nachází se tam několik závodních speciálů včetně Formulí 1 a motorek.
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...