Rozhovor s šampionem 2022

o  qV Praze i zbytku republiky napadl sníh. U Muzea stojí kolony aut, je pravý povznášející předvánoční čas. Já s Alešem Dokoupilem jsme si prohodili role z minulých let. Teď on podává otázky a já jako čerství mistr odpovídám na záludné otázky.
V Praze i zbytku republiky napadl sníh. U Muzea stojí kolony aut, je pravý povznášející předvánoční čas. Já s Alešem Dokoupilem jsme si prohodili role z minulých let. Teď on podává otázky a já jako čerstvý mistr odpovídám na záludné otázky.
 
 
- Jaký to je pocit vyhrát Puma Cup?
Pocit je to mimořádný uvážím-li jací borci byli na piedestalu nejvyšším mí předchůdci. Navíc jsem se považoval v konfrontaci s excelentním Michalem Staňkem za spíše outsidera.
 
- Můžeš trošku popsat svou Pumu, úpravy?
Modrá blecha je více méně sériový stroj. Sedačky jsou stejné jako má limitovaná edice FRP. Doplněné jsou o bezpečnostní pásy pro lepší držení těla. Brzdy jsou z posledních let výroby Pum takže "fl. / Focus". Rotační váha šla dolu pomocí lehkých kol OZ, obutých běžnými pneumatikami standardních rozměrů. Kola jsou vpředu zakryta laminátovými blatníky, protože plechové už byly k nesehnání a celé je to zalakované v modrém nepřehlédnutelném hávu z Focusu RS Mk.1.
 
- Jak se ti daří skloubit rodinu s dvěma malými dětmi a závody?
Těžce. Špunti ještě nedosáhnou na pedály. Do velkých jízd se zatím nepouštíme a trénujeme na slalomy společnou cestou z vjezdu do garáže. Na závody pak jezdím většinou sám, ale věřím, že mě někde opět podpoří zbytek rodiny. V minulosti se to už povedlo.
 
- Co bylo letos na Puma Cupu nejtěžší a na jaký závod letos nejraději vzpomínáš?
Nejraději vzpomínám asi na Lhotu. Na vyrovnané souboje s nicotnými rozdíly. Michal Staněk byl rychlejší, já méně shazoval. Výsledkem bylo 11. a 12. místo absolutně pro nás oba. V Kadově mě mrzelo soupeřovo odstoupení pro banální závadu.
 
 
- Máš potřebu si ještě na závodech dokazovat velikost chlouby?
Nn, tyhle divočiny mám doufám za sebou. I s malým autem se dá porážet i velké soupeře. O přímé úměře velikost auta a chlouby se raději v autě pro holky s výkonem spadlého slunce nebudu vyjadřovat.
 
- Jak se připravuješ na další sezónu, pomýšlíš opět na absolutní vítězství? (za předpokladu, že se Puma Cup 2023 pojede...)
Pokud se pojede, tak Michal Staněk přezbrojil na silnější motor a tak obhajoba bude ještě těžší než první titul. S Modrou blechou zatím jezdím od opravny k opravně, tak snad vyjedu v příští sezóně opět v plné síle.
 
Problematika příštího Puma Cupu je složitější v počtu účastníků. V tom počtu, v kterém jsme jeli minulý rok, se Puma Cup dělat nedá. Mám přislíbeno několik nových jezdců a pár navrátilců. Snad se blýská na lepší časy.
 
- Ty jo, super, nemám doplňujících otázek, jen bych to ukončil, že budeme držet pěsti při (těžké) obhajobě titulu 2023!
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...