Autoslalom Panenský Týnec 2021

Čtvrté kolo Puma Cupu bylo vyhlášeno heslem: "Někdo září někdo v září." Michal Staněk se výzvy chopil víc než do puntíku. Jeho "polárka" zazářila pod hradem Hazmburk s nejvyšší intenzitou. Úvodem předbíhám dění na dráze, které bylo mnohem zajímavější, než se na první pohled z výsledků zdá.
 
Ranní ptáčata přijíždějí první. Volíme si místo v depu pro naše zázemí. Jinými slovy to místo, kde jsme vyházeli ten "nepořádek", který by v autě při rychlé jízdě nepříjemně létal ze strany na stranu. S běžným vozem se toho zase tak moc vymyslet nedá. O nastavení není řeč. Snad jen kontrola tlaku pneumatik na tovární předepsané hodnoty v mém případě. Michal později přehazuje kola za pryže s ostřejší směsí. Nejvíce vážně z tria od Pum bere klání Aleš Dokoupil. S čistokrevným závodním strojem by rád nejen vyhrál Puma Cup, ale rád by se umístil i v absolutním pořadí dnešního závodu. 
 
Než zbytečně lelkovat, raději přidáváme ruce k dílu a pomáháme nejdříve s nošením kuželů po dráze, posléze i tvůrčí činností, kdy nějakou tu branku si postavíme či kuželku přistrčíme. Docela se u toho bavíme, jak se trať bude ostatním líbit. 
 
Zatímco, ostatní bojují od začátku s vteřinami stopek a všudypřítomnými otravnými vosami, já u časomíry vyzvídám kolikadenní mají kalendář? Jestli budou muset otáčet nebo jen odškrtávat. První RZ ještě opanoval Aleš Dokoupil, ale po technické závadě neslučitelné s opravou na místě následně odstupuje z průběžného prvního místa a přenechává tak boj o nejvyšší vavřín vozům z nižší závodní kategorie řízené mnou a právě Michalem Staňkem.
 
Slovy čísel 1.6 LPG s výkonem spadlého slunce nandává silnější 1.7 VCT pět vteřin v každé jízdě. Klíčem k úspěchu je bezchybná jízda a dobrý rytmus. Zkoušíme i hokusy pokusy v losím testu, kde ostřílení řidiči přehodili Mercedes-Benz A-Classe na boudu. My projíždíme s dvacet let starými škopíky bez ztráty kytičky. Pravda občas o býčí varlata, ale na to se historie neptá.
 
Aby tu po nás něco zbylo, zanecháváme na letištním asfaltu z přemíry snahy brzdnou stopu. Hodně jsou vidět v úseku "Johníkova housenka", zákeřné esíčkovité zatáčce, jež má zapůsobit jako tzv. "slalomová lumpárna" a vytrestat případné sebevědomé drzouny a která trestá od první ostré jízdy především jejího autora.
 
Více už jsme při sobotním pěkném slunečném počasí nestihli…
Čtvrté kolo Puma Cupu bylo vyhlášeno heslem: "Někdo září někdo v září." Michal Staněk se výzvy chopil víc než do puntíku. Jeho "polárka" zazářila pod hradem Hazmburk s nejvyšší intenzitou. Úvodem předbíhám dění na dráze, které bylo mnohem zajímavější, než se na první pohled z výsledků zdá.
 
Ranní ptáčata přijíždějí první. Volíme si místo v depu pro naše zázemí. Jinými slovy to místo, kde jsme vyházeli ten "nepořádek", který by v autě při rychlé jízdě nepříjemně létal ze strany na stranu. S běžným vozem se toho zase tak moc vymyslet nedá. O nastavení není řeč. Snad jen kontrola tlaku pneumatik na tovární předepsané hodnoty v mém případě. Michal později přehazuje kola za pryže s ostřejší směsí. Nejvíce vážně z tria od Pum bere klání Aleš Dokoupil. S čistokrevným závodním strojem by rád nejen vyhrál Puma Cup, ale rád by se umístil i v absolutním pořadí dnešního závodu. 
 
Než zbytečně lelkovat, raději přidáváme ruce k dílu a pomáháme nejdříve s nošením kuželů po dráze, posléze i tvůrčí činností, kdy nějakou tu branku si postavíme či kuželku přistrčíme. Docela se u toho bavíme, jak se trať bude ostatním líbit. 
 
Zatímco, ostatní bojují od začátku s vteřinami stopek a všudypřítomnými otravnými vosami, já u časomíry vyzvídám kolikadenní mají kalendář? Jestli budou muset otáčet nebo jen odškrtávat. První RZ ještě opanoval Aleš Dokoupil, ale po technické závadě neslučitelné s opravou na místě následně odstupuje z průběžného prvního místa a přenechává tak boj o nejvyšší vavřín vozům z nižší závodní kategorie řízené mnou a právě Michalem Staňkem.
 
 
Slovy čísel 1.6 LPG s výkonem spadlého slunce nandává silnější 1.7 VCT pět vteřin v každé jízdě. Klíčem k úspěchu je bezchybná jízda a dobrý rytmus. Zkoušíme i hokusy pokusy v losím testu, kde ostřílení řidiči přehodili Mercedes-Benz A-Classe na boudu. My projíždíme s dvacet let starými škopíky bez ztráty kytičky. Pravda občas o býčí varlata, ale na to se historie neptá.
 
Aby tu po nás něco zbylo, zanecháváme na letištním asfaltu z přemíry snahy brzdnou stopu. Hodně jsou vidět v úseku "Johníkova housenka", zákeřné esíčkovité zatáčce, jež má zapůsobit jako tzv. "slalomová lumpárna" a vytrestat případné sebevědomé drzouny a která trestá od první ostré jízdy především jejího autora.
 
Více už jsme při sobotním pěkném slunečném počasí nestihli…
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Čas Rozdíl 
1.místo #1 Staněk Michal L2 4:46.800
2.místo #58 Havlát Jan L2 5:04.490 +17.690
3.místo #12 Dokoupil Aleš S2 DNF
 
Průběžné pořadí:
Pořadí St.č. Jezdec Třída Body
1.místo #12 Dokoupil Aleš S2 79b
2.místo #58 Havlát Jan L2 54b
3.místo #1 Staněk Michal L2 30b
 
VIDEO
Onboard (Michal Staněk)
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...