Das Jim Clark Revival 2018

V sobotu 7. dubna tomu bylo 50 let, co při závodě vozů formule 2 v Hockenheimu zahynul dvojnásobný mistr světa Jim Clark, elegán, jenž ve vozech Colina Chapmana (Lotus), jenž měl nakročeno k dalším úspěchům. "Létající Skot" byl favoritem nadcházejících podniků Velkých cen roku 1968. Smutného výročí vzpomněli předposlední dubnový víkend v Hockenheimu při tradičním Revivalu desetitisíce fanoušků.
 
Organizátor za vstupné 30Euro (denní lístek) nebo 45Euro (víkendový) nabízí pohled na směsici závodů v 30minutových intervalech. Od nejslabších historických formulí po ty prakticky současné BOSS GP. Mimo otevřené vozy vidíme na dráze kroužit i cestovní vozy let minulých: DTM, Superturismo. YTCC (Youngtimer Touring Car Challenge). O atraktivní okamžiky nebyla nouze pří zápolení Lotusů, které návštěvníky zvedali ze židle.
 
Zvlášť v tropickém počasí, které tento víkend panuje, oceňujeme zakryté tribuny místního autodromu. Otevřené jsou sice jen některé tribuny v okolí paddocku a v tzv. "stadionu", s kterými se musíme spokojit. "Stadion" je skupina několika ostrých zatáček před cílem, kolem které tribuny tvoří jakoby uzavřené koryto připomínající fotbalový stadion. Osobně jsem se těšil, že navštívím ještě zatáčky Parabolika a Hairpin, proslavené předjížděním. Ty však byly pro běžného návštěvníka pro dnešní den zapovězeny.
 
V jiných závodních sériích běžně zavřený paddock, byl zde otevřený! Každý v rámci vstupného mohl nahlédnout závodním týmům doslova až do kuchyně nebo poklábosit se svými oblíbeným jezdcem či se s ním vyfotit.
 
My díky tomu, že můj kamarád Zdenda má tu vlastnost, že dokáže téměř nepozorovaně prakticky kamkoliv projít, se dostáváme i do míst zapovězených. O co víc pomáháme tam organizátorům s odtlačením překážejícího stroje.
 
Když už nevzniknou za celou cestu žádné trable, dokážeme si je vytvořit sami navigační chybou! Běžný našinec najede u obce Hockenheim na dálnici A6, která jej dovede až do Čech, jen já se Zdendou dokážeme nepozorovaně sjet a pak se obtížně vracet na správný směr. Zase pak člověk vidí tu navštívenou zemi z jiné perspektivy.
 
Tak viel spass a na dalších závodech zase naviděnou…
 
Fotogalerie brzy…
V sobotu 7. dubna tomu bylo 50 let, co při závodě vozů formule 2 v Hockenheimu zahynul dvojnásobný mistr světa Jim Clark, elegán, jenž ve vozech Colina Chapmana (Lotus) měl nakročeno k dalším úspěchům. "Létající Skot" byl favoritem nadcházejících podniků Velkých cen roku 1968. Smutného výročí vzpomněli předposlední dubnový víkend v Hockenheimu při tradičním Revivalu desetitisíce fanoušků.
 
 
Organizátor za vstupné 30 Euro (denní lístek) nebo 45 Euro (víkendový) nabízí pohled na směsici závodů v 30 minutových intervalech. Od nejslabších historických formulí po ty prakticky současné BOSS GP. Mimo otevřené vozy vidíme na dráze kroužit i cestovní vozy let minulých: DTM, Superturismo. YTCC (Youngtimer Touring Car Challenge). O atraktivní okamžiky nebyla nouze pří zápolení Lotusů, které návštěvníky zvedali ze židle.
 
 
Zvlášť v tropickém počasí, které tento víkend panuje, oceňujeme zakryté tribuny místního autodromu. K dispozici jsou sice jen některé tribuny v okolí paddocku a v tzv. "stadionu", s kterými se musíme spokojit. "Stadion" je skupina několika ostrých zatáček před cílem, kolem které tribuny tvoří jakoby uzavřené koryto připomínající fotbalový stadion. Osobně jsem se těšil, že navštívím ještě zatáčky Parabolika a Hairpin, proslavené předjížděním. Ty však byly pro běžného návštěvníka pro dnešní den zapovězeny.
 
V jiných závodních sériích běžně zavřený paddock, byl zde otevřený! Každý v rámci vstupného mohl nahlédnout závodním týmům doslova až do kuchyně nebo poklábosit se svými oblíbeným jezdcem či se s ním vyfotit.
 
My díky tomu, že můj kamarád Zdenda má tu vlastnost, že dokáže téměř nepozorovaně prakticky kamkoliv projít, se dostáváme i do míst zapovězených. O co víc pomáháme tam organizátorům s odtlačením překážejícího stroje.
 
Když už nevzniknou za celou cestu žádné trable, dokážeme si je vytvořit sami navigační chybou! Běžný našinec najede u obce Hockenheim na dálnici A6, která jej dovede až do Čech, jen já se Zdendou dokážeme bez povšimnutí sjet a pak se obtížně vracet na správný směr. Zase pak člověk vidí tu navštívenou zemi z jiné perspektivy.
 
Tak viel spass a na dalších závodech zase naviděnou…
 
FOTO

- Das Jim Clark Revival Hockenheimring (Jan Havlát)

PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...