Rozhovor s šampionem 2021

Rád bych napsal, že rok se s rokem sešel a máme tu opět rozhovor s Alešem Dokoupilem, ale z roku jsou najednou dva díky malému vlezlému příteli z Číny, jenž nakazil celý svět a tak obyvatelé modré planety zažívali taková salta, že by záviděl i Aleš Valenta ve své vrcholné formě. Nebudeme si kazit předvánoční čas negativy. Pojďme na veselejší témata…
 
 
Na co o Vánocích nejvíce těšíš? Máš už vše nakoupeno, zabaleno a napečeno? Koledy nastudované?
Ahoj, asi na to, že zas bude konečně klid od práce, od zpráv, strávíme je v rodinném kruhu. Nakoupeno něco mám, napečeno ještě nemám. Koledy nemám, učím se dětské básničky a říkanky, to mi úplně stačí (a na důkaz zpívá „Jáááá koblížek koblížek, na okně chlazený, cukříkem sypaný…“ – stačí, stačí).
 
- Jedna taková otázka na tělo, blíží se Vánoce... Budeš držet nějakou dietu?
- Před sezónou si změnil startovní číslo? Nejsi pověrčivý, nebál si se, že se k tobě štěstí obrátí zády?
- Říká se, že je těžší obhájit než získat první titul. Tobě se to však povedlo s velkým náskokem a přehledem. Jak si tvojí převahu vysvětluješ?
- Co říkáš na podstatně větší konkurenci v Puma Cupu?
- Co by si vzkázal/poradil tvým sokům z roku 2019?
- Jaký závod byl pro tebe nejtěžší? (vítěz 5 závodů)
- Máš nějaké rituály před závodem? (Např. bereš si stejné ponožky, neměníš spodní prádlo atd...)
- Kolik času ti zabere fintění před závodem? Používáš nějaký speciální make-up? Všiml jsem si, že se na blatníkách jen leskneš. 
- Jak vypadá tvá příprava auta na jednotlivé závody?
- Jak se ti dařilo v jiných závodních sériích? (Pošumavský automobilový slalom, Československý autoslalom, Mistrovství České Republiky, Zóna Střední Evropy...) byl si spokojený se svými výsledky? Kde byla nejtěžší konkurence?
- Pokusíš se příští rok znovu obhájit Puma Cup?
Parafráze Lukáše Pavláska: "Ve tmě jako v ranci jedou tři počůránci." V absolutním pořadí si jel letos TOP, a jak ti postupně přibývali soupeři, šla tvá forma nahoru i v Puma Cupu. (V první závodě dokončil "poslední" v Puma Cupu, v druhém "předposlední" v PC, třetí závod nedokončil a v posledním závodě jsi urval vítězství a tím i první místo v PC.) Měl si z nějakého soupeře nahnáno? Všimnul jsem si, že Michal Staněk se ti v posledních závodech až nebezpečně přiblížil. A jak se ti letošní sezóna líbila?
Jj, forma šla nahoru a taky technika mne trápila, viz nedokončený závod. Hodně se ladilo, trápil jsem se s pneu. Ale nakonec se to podařilo vyladit a vytáhnout nahoru. Michal jezdí fantasticky, tak cítím velký špatný do budoucna, bude po mně šlapat, takže k tomu přistupuju s pokorou, velmi si vítězství cením a příští rok zase udělám maximum. Taktéž Jan Havlát mne dost drtí v pravidelnosti, mám hodně velké rezervy. Letos to bylo hodně našlapané skrz další seriály (jezdím ještě ČSAS, nějaké závody MČR, Vltavín cupu a do toho Puma cup), ale bylo to skvělé, jako každej rok.
 
- Před sezónou si změnil startovní číslo? Nejsi pověrčivý, nebál ses, že se k tobě štěstí obrátí zády?
To byla čistě pragmatická věc, začal jsem toho jezdit více a nebavilo mne stále přelepovat čísla podle toho či onoho seriálu. Tak jsem si na bok Pumice nalepil velké číslo 125 a zajistil jsem si, s jistým úsilím, abych si toto číslo podržel na všech závodech s Pumicí. O ztrátě štěstí nemůže být řeč, nikdy jsem štěstí neměl, nemá se co obracet :-D.
 
Sóičiró Honda kdysi prohlásil: "Úspěch je 99% selhání." Ty si letos strávil hodně času na dílně. Souhlasíš s japonským průmyslníkem?
No Puma byla na dílně častěji než já v koupelně, prakticky mám pocit, že doma skoro nebyla :D Strašného sraní.
 
 
Chystáš na příští rok opět nějaké úpravy Pumy, které by jí ještě zrychlily?
Už ne, chtěl jsem původně ještě vyrámovat, ale po zhodnocení pro a proti jsem se na to vykvajzl. Motoricky jsem spokojený, svor svoruje, brzdy brzdí, motor motoruje, takže teď to spíš už jen udržet naživu.
 
Zaslouženě sklízíš jeden úspěch za druhým, ale jsi po letošku na sebe za něco opravdu pyšný? Podařilo se ti něco výjimečného?
Pyšný jsem na první místo absolutně na jednom ze závodů Vltavínu v Panenském Týnci a první místo absolutně ve Lhotě v rámci Pošumavského cupu. Konkurence je obrovská.
 
- Jaký závod byl pro tebe nejtěžší? (vítěz 5 závodů)
Kupodivu asi Vltavín Door Trophy. Byl to rychlý slalom, potřeboval jsem vyhrát, byly tam nějaké termínové konflikty v dalších závodech a neveděl jsem tedy, jestli budu moct další závody jet, takže jsem tento závod (3. v řadě) potřeboval nasbírat cenné body. Následujícím závodem byl okruh v  Sosnové, tam jsem věděl, že nemám proti čtyřklapce Jindry Kriegela šanci, takže ten Vltavín byl pro mne důležitý. Tahali jsme se s Jindrou o desetinky, pak se ta štěstěna přiklonila na mou stranu a body byly doma. Ale do poslední chvíle nebylo nic rozhodnuto, rozhodovala až poslední jízda, kde jsem ještě o sekundu zrychlil, nic neshodil a tím si zajistil vítězství.
 
Máš v českých a slovenských luzích a hájích na autoslalomech ještě nějakou výzvu? Nechystáš se potrápit konkurenci na západ od našich hranic?
Výzev je strašně moc, furt mám v autoslalomech v ČR a SK co dohánět a učit se. Jezdím s pokorou, za výsledky, které se hodně zlepšují, ale rozhodně nejsem na takové úrovni, abych si mohl říct, že už nemám v ČR a SK žádnou výzvu, spíše naopak. O zahraničí jsem uvažoval před lety, o Mistrovství Zóny střední Evropy, ale s jiným autem (Ford Focus RS MK2), jelo by se Maďarsko, Chorvatsko, Itálie a tuším ještě Rakousko, ale nakonec jsem to nezrealizoval, těch domácích závodů bylo tolik, že bych to kapacitně už nedal. Přece jen mám doma rodinu, práci, svoje další koníčky.
 
 
Co tvá dcera Anetka, potatila se nebo pomamila? Půjde ve tvých šlépějích? Má už nějaké své auto?
Zatím těžko hodnotit, sotva se posadila :D Vypadá jak barokní andělíček, takže zatím vypadá dost po mně. V mých šlépějích to netuším, ale umí už pořádně zasrat do autosedačky, takže vlastně ano, asi už teď jde. Auto svoje ještě nemá, bude ráda, až bude mít svoje zuby.
 
Příští rok by mohla být v Puma Cupu opět větší konkurence. Těšíš se na ni?
Rozhodopádně ano, je to jedna z výše zmíněných výzev. Hlavně, aby sloužila technika a já měl možnost se soustředit na výkony.
 
Děkuji za rozhovor.
Chodopiči.
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...