Ve stopě Rallye osvobození Kadov 2019

Týden před závodem trnu jestli se pojede přes nenáviděný i milovaný "Zajícův skok". Však ani Taxisův příkop není tak obávaný. Všichni zainteresovaní mlčí. Nikdo nechce dopředu nic prozradit a tím pokazit finále sezóny!
 
Rekordní účast 10 závodníků z předstartovní listiny se nenaplnila. Přijelo 8 startujících, na které čekalo ustavičné mrholení, chlad a zima zalézající za nehty. Litovat musí Štefan Kanda, jenž dosud za tři ročníky nikdy nechyběl a mohl stále živit naději na stupně vítězů v konečném pořadí a Jindra Kriegel, jenž měl v průběhu ročníku našlápnuto na druhé místo.
 
Na startovní čáře naopak nechybí nikdo z dalších aspirantů na konečnou bednu a nechybí ani už jistý obhájce mistrovského pohárů, Aleš Dokoupil, který si přitom mohl v klidu oprašovat sváteční smoking na večerní after party s vyhlášením.
 
Prostor "Zajícova skoku" zůstal nevyužitý. Trať obsahuje dva technické pomalé sektory a jeden rychlejší úsek. Na mokrém pogumovaném asfaltu to klouže jako na ledě. Pozastavuji se nad brankou č.35, ta je ve tvaru ze všech stran úzkého trojúhelníku. Říkejme ji "Bermudská branka", ztratí se v ní totiž cenné vteřiny. A nebude jezdec, který v ní alespoň jednou nezachybuje. 
 
Další prekérní místo je "účko", kombinace několika po sobě jdoucích branek, která Vás donutí zastavit, než se trochu rozjedete před úsekem s cílovými fotobuňkami.
 
Úvodní referenční čas určuje s nejnižším startovním číslem Michal Staněk. Jezdec s devítkou na boku Pumy je pro Pošumavský automobilový slalom to, co je Emil Triner pro českou rally. Polobůh kuželkářů ať sedlá, co sedlá, vždycky mu to jede, dokonce i ty pověstné vrata od stodoly! Zkušený jezdec je zvláštní úkaz obojživelníka. Mimo Forda Pumu, ještě bravurně krotí větší Ford Sierra mezi kuželkami.
 
Stopky se zastavují na čase 1:56,994. 20 trestných vteřin za neprojetou branku, by jej za normálních okolností vyřadilo z boje o stupně vítězů, ale na dnešní trati neplatí zažité pořádky! Sám jsem se o tom přesvědčil, když jsem zabloudil v tréninkové jízdě a ostatní mají podobné trable.
 
Další startující v pořadí Petr Bubeníček je v čase ještě o necelou vteřinu rychlejší. Sražené kuželky mu přidávají 8 vteřin k "dobru". Nikdo lepší čas v první jízdě nezajel, před oba závodníky se tak dostávají beztrestní Aleš Dokoupil a mladší Petr z rodu Bubeníčků. 
 
Aktuální teoretické konečné pořadí po RZ1: Dokoupil Aleš 120b, Bubeníček Petr ml. 97b a Kohák Josef 96b.
 
"Polobůh" Michal Staněk má v Jižních Čechách fazónu jako hrom. Technické obtíže vozidla ze Lhoty jsou zdá se ty tam. Na šmyklavém terénu ve druhé jízdě ubírá vteřinu a půl na svém prvním čase. Navíc ztrácí jen za jednu shozenou kuželku. Nikdo v druhém dopoledním klání není rychlejší. Z beznadějné situace po první RZ snižuje ztrátu na nejbližšího soupeře o sedm vteřin díky vítězství v rychlostní zkoušce.
 
V bláznivém závodě, který panuje na letišti u Tchořovic, není ve druhé měřené jízdě nic nemožné. Zvláště Pepa Kohák vytírá zrak náhodným kolemjdoucím. Ten kluk je vyrovnanej jako psychika italskýho taxikáře. Vozidlo pro běžné ježdění v jeho rukou jede jak píchlé prase, o třídu rychleji než závodní speciály. Cha cha, Pepa Kohák to posílá do branek a děj se vůle boží! Rychlá jízda si vybírá svou daň v podobě chyb, takže nikoho nakonec nepřekvapuje, že jednu kuželku srazil, dvě zranil a tři zesměšnil. Po odčtech za bowlingový strike, mu jeho čas stačí až na šesté místo v dané rychlostní zkoušce. Strategie s hrubou silou se tak jeví efektní nikoliv efektivní.
 
O chlup lepší čas než Pepa Kohák mám ve druhé jízdě já (Jan Havlát). Dojíždím rychlostí zraněné želvy  a tuším, že bedna v konečném pořadí je zatím v nedohlednu. S mými výkony si budu muset zvyknout,  že mi v paddocku začnou říkat "pan pomalý" namísto "pan čistá jízda" díky minimálnímu počtu chyb. Však mi také častěji spadne kuželka větrem než kontaktem s vozem. Jistotu vedení si aktuálně udržuje už jistý mistr Aleš Dokoupil před oběma Petry Bubeníčky.
 
Aktuální teoretické konečné pořadí po RZ2: Dokoupil Aleš 120b, Bubeníček Petr ml. 97b a Kohák Josef 94b.
 
S obědovým časem se umoudřuje počasí a postupně osychá trať. Soutěžící skupiny S2 se rychle převtělují na mechaniky, mění pneumatiky a laborují s tlakem vzduchu v nich, zatímco jezdci skupin A2 a L2 baští v občerstvení párek v rohlíku či klobásu z friťáku. V paddocku je šrumec jako ve včelím úle.  Zvuk spalovacích motorů vystřídal hluk AKU vrtaček a šroubováků. A vůni spalin z výfuků střídají výpary mastných produktů. 
 
Odpoledne na osychající vozovce krystalizují boje včele, mezi "dvacítkářema" (ve středu startovního pole), i na chvostu.
 
Včele Petr Bubeníček dělá, co může, s každou RZ se zlepšuje, ale tahá za kratší konec na stopkách. Aleš Dokoupil zdá se být neporazitelný! V boji o třetí místo se osamostatnil Pepa Kohák, protože Petr Bubeníček mladší napáchal obr chybu za "dvacet" a zařadil se tak do druhé vlny mezi mě a Michala Staňka, jenž za nezastavení na stopce dostává dalších "dvacet". Nevídaná chyba u tak zkušeného matadora!
 
Vlastní závod jedou Ota Soumar s Lenkou Hadáčkovou, kteří se učí orientovat ve složité spleti kuželkového pole. Nabyté zkušenosti zužitkují v příštím roce.
 
Aktuální teoretické konečné pořadí po RZ3: Dokoupil Aleš 120b, Kohák Josef 96b a Havlát Jan 94b.
 
S přibývajícím časem se blíží konec závodu, ale i konec dne. Zapadající slunce dodává místu zvláštní romantickou atmosféru, ale nám závodníkům kapku znepříjemňuje výhled. Proti slunci je vidět takřka prd. Orientaci na trati zachraňuje vyjetá závodní stopa a zbytky pneumatik.
 
Poslední prvenství v RZ pro sebe uzmul Petr Bubeníček. Ubírá z náskoku Aleše Dokoupila 3 vteřiny, to na vítězství nestačí.. Rozdíl mezi vítězem a poraženým tkvěl v připsaných penaltách od komisařů. Třetí místo Tchořovického autoslalomu uhájil "skokan roku" Pepa Kohák, který si tak zajistil pěkné druhé místo v konečném pořadí Puma Cupu.
 
Svou poslední jízdu dne si užívám. Na oschlém place konečně staré Bridgestony chytají grip a já tak využívám potenciál Modré blechy. Vyrovnaný souboj ve "vteřině" o čtvrté místo dne mezi mnou, Michalem Staňkem a Petrem Bubeníčkem mladším dopadá nakonec nejlépe pro Michala Staňka. Já získávám páté místo a k mému překvapení mi výsledek stačí na třetí místo v konečném pořadí.
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Čas Rozdíl 
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 7:47.141
2.místo #17 Bubeníček Petr S2 7:59.313 +12.172
3.místo #40 Kohák Josef A2 8:10.704 +23.563
4.místo #9 Staněk Michal L2 8:27.727 +40.586
5.místo #58 Havlát Jan L2 8:29.170 +42.029
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 8:30.830 +43.689
7.místo #68 Hadáčková Lenka S2 10:33.590 +2:46.449
8.místo #130 Soumar Oto A2 11:58.131 +4:10.990
 
KONEČNÉ POŘADÍ:
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Body
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 120b
2.místo #40 Kohák Josef A2 96b
3.místo #58 Havlát Jan L2 94b
4.místo #17 Bubeníček Petr S2 92b
5.místo #69 Kanda Štefan A2 90b
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 87b
7.místo #134 Kriegel Jindřich S2 79b
8.místo #68 Hadáčková Lenka S2 57b
9.místo #130 Soumar Oto A2 37b
10.místo #9 Staněk Michal L2 35b
11.místo #13 Salomon Radek A2 24b
12.místo #16 Heyrovský Erik A2 16b
 
Závěrem bych chtěl poděkovat za podporu od Vás všech našich fanoušků a za dary, které nám dali naši sponzoři. Těšíme se na Vás příští rok, kdy odstartujeme už čtvrtou sezónu "levného závodění s Ford Puma Cupem".
 
FOTO:
- Ve stopě rally osvobození
 
VIDEO:
- Ve stopě rally osvobození
Týden před závodem trnu jestli se pojede přes nenáviděný i milovaný "Zajícův skok". Však ani Taxisův příkop není tak obávaný. Všichni zainteresovaní mlčí. Nikdo nechce dopředu nic prozradit a tím pokazit finále sezóny!
 
Rekordní účast 10 závodníků z předstartovní listiny se nenaplnila. Přijelo 8 startujících, na které čekalo ustavičné mrholení, chlad a zima zalézající za nehty. Litovat musí Štefan Kanda, jenž dosud za tři ročníky nikdy nechyběl a mohl stále živit naději na stupně vítězů v konečném pořadí.
 
Na startovní čáře naopak nechybí nikdo z dalších aspirantů na konečnou bednu a nechybí ani už jistý obhájce mistrovského poháru, Aleš Dokoupil, který si přitom mohl v klidu oprašovat sváteční smoking na večerní afterparty s vyhlášením.
 
Prostor "Zajícova skoku" zůstal nevyužitý. Trať obsahuje dva technické pomalé sektory a jeden rychlejší úsek. Na mokrém pogumovaném asfaltu to klouže jako na ledě. Pozastavuji se nad brankou č.35, ta je ve tvaru ze všech stran úzkého trojúhelníku. Říkejme ji "Bermudská branka", ztratí se v ní totiž cenné vteřiny. A nebude jezdec, který v ní alespoň jednou nezachybuje. 
 
Další prekérní místo je "účko", kombinace několika po sobě jdoucích branek, která Vás donutí zastavit dřív, než se trochu rozjedete, před úsekem s cílovými fotobuňkami.
 
Úvodní referenční čas určuje s nejnižším startovním číslem Michal Staněk. Jezdec s devítkou na boku Pumy je pro Pošumavský automobilový slalom to, co je Emil Triner pro českou rally. Polobůh kuželkářů ať sedlá, co sedlá, vždycky mu to jede, dokonce i ta pověstná vrata od stodoly! Zkušený jezdec je zvláštní úkaz obojživelníka. Mimo Forda Pumu, ještě bravurně krotí větší Ford Sierra mezi kuželkami. Stopky se zastavují na čase 1:56,994. 20 trestných vteřin za neprojetou branku, by jej za normálních okolností vyřadilo z boje o stupně vítězů, ale na dnešní trati neplatí zažité pořádky! Sám jsem se o tom přesvědčil, když jsem zabloudil v tréninkové jízdě a ostatní mají podobné trable.
 
Další startující v pořadí Petr Bubeníček je v čase ještě o necelou vteřinu rychlejší. Sražené kuželky mu přidávají 8 vteřin k "dobru". Nikdo lepší čas v první jízdě nezajel, před oba závodníky se tak dostávají beztrestní Aleš Dokoupil a mladší Petr z rodu Bubeníčků. 
 
- Teoretické konečné pořadí po RZ1: Dokoupil Aleš 120b, Bubeníček Petr ml. 97b a Kohák Josef 96b.
 
"Polobůh" Michal Staněk má v Jižních Čechách fazónu jako hrom. Technické obtíže vozidla ze Lhoty jsou zdá se ty tam. Na šmyklavém terénu ve druhé jízdě ubírá vteřinu a půl na svém prvním čase. Navíc ztrácí jen za jednu shozenou kuželku. Nikdo v druhém dopoledním klání není rychlejší. Z beznadějné situace po první RZ snižuje ztrátu na nejbližšího soupeře o sedm vteřin díky vítězství v rychlostní zkoušce.
 
V bláznivém závodě, který panuje na letišti u Tchořovic, není ve druhé měřené jízdě nic nemožné. Zvláště Pepa Kohák vytírá zrak náhodným kolemjdoucím. Ten kluk je vyrovnaný jako psychika italského taxikáře. Vozidlo pro běžné ježdění v jeho rukou jede jak píchlé prase, o třídu rychleji než závodní speciály. Cha cha, Pepa Kohák to posílá do branek a děj se vůle boží! Rychlá jízda si vybírá svou daň v podobě chyb, takže nikoho nakonec nepřekvapuje, že jednu kuželku srazil, dvě zranil a tři zesměšnil. Po odčtech za bowlingový strike, mu jeho čas stačí až na šesté místo v dané rychlostní zkoušce. Strategie s hrubou silou se tak jeví efektní nikoliv efektivní.
 
O chlup lepší čas než Pepa Kohák mám ve druhé jízdě já (Jan Havlát). Dojíždím rychlostí zraněné želvy a tuším, že bedna v konečném pořadí je zatím v nedohlednu. S mými výkony si budu muset zvyknout, že mi v paddocku začnou říkat "pan pomalý" namísto "pan čistá jízda" díky minimálnímu počtu chyb. Však mi také častěji spadne kuželka větrem než kontaktem s vozem. Jistotu vedení si aktuálně udržuje už jistý mistr Aleš Dokoupil před oběma Petry Bubeníčky.
 
- Teoretické konečné pořadí po RZ2: Dokoupil Aleš 120b, Bubeníček Petr ml. 97b a Kohák Josef 94b.
 
S obědovým časem se umoudřuje počasí a postupně osychá trať. Soutěžící skupiny S2 se rychle převtělují na mechaniky, mění pneumatiky a laborují s tlakem vzduchu v nich, zatímco jezdci skupin A2 a L2 baští v občerstvení párek v rohlíku či klobásu z friťáku. V paddocku je šrumec jako ve včelím úle.  Zvuk spalovacích motorů vystřídal hluk AKU vrtaček a šroubováků. A vůni spalin z výfuků střídají výpary mastných produktů. 
 
Odpoledne na osychající vozovce krystalizují boje v čele, mezi "dvacítkářema" (ve středu startovního pole), i na chvostu.
 
V čele Petr Bubeníček dělá, co může, s každou RZ se zlepšuje, ale tahá za kratší konec na stopkách. Aleš Dokoupil zdá se být neporazitelný! V boji o třetí místo se osamostatnil Pepa Kohák, protože Petr Bubeníček mladší napáchal obr chybu za "dvacet" a zařadil se tak do druhé vlny mezi mě a Michala Staňka, jenž za nezastavení na stopce dostává dalších "dvacet". Nevídaná chyba u tak zkušeného matadora!
 
 
Vlastní závod jedou Ota Soumar s Lenkou Hadáčkovou, kteří se učí orientovat ve složité spleti kuželkového pole. Nabyté zkušenosti zužitkují v příštím roce.
 
- Teoretické konečné pořadí po RZ3: Dokoupil Aleš 120b, Kohák Josef 96b a Havlát Jan 94b.
 
S přibývajícím časem se blíží konec závodu, ale i konec dne. Zapadající slunce dodává místu zvláštní romantickou atmosféru, ale nám závodníkům kapku znepříjemňuje výhled. Proti slunci je vidět takřka prd. Orientaci na trati zachraňuje vyjetá závodní stopa a zbytky pneumatik.
 
Poslední prvenství v RZ pro sebe uzmul Petr Bubeníček. Ubírá z náskoku Aleše Dokoupila 3 vteřiny, to však na vítězství nestačí. Rozdíl mezi vítězem a poraženým tkvěl v připsaných penaltách od komisařů. Třetí místo Tchořovického autoslalomu uhájil "skokan roku" Pepa Kohák, který si tak zajistil pěkné druhé místo v konečném pořadí Puma Cupu.
 
 
Svou poslední jízdu dne si užívám. Na oschlém place konečně staré Bridgestony chytají grip a já tak využívám potenciál Modré blechy. Vyrovnaný souboj ve "vteřině" o čtvrté místo dne mezi mnou, Michalem Staňkem a Petrem Bubeníčkem mladším dopadá nakonec nejlépe pro Michala Staňka. Má osoba získává páté místo a k mému překvapení mi výsledek stačí na třetí místo v konečném pořadí.
 
VÝSLEDKY
 
Pořadí St.č. Jezdec Třída Čas Rozdíl 
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 7:47.141
2.místo #17 Bubeníček Petr S2 7:59.313 +12.172
3.místo #40 Kohák Josef A2 8:10.704 +23.563
4.místo #9 Staněk Michal L2 8:27.727 +40.586
5.místo #58 Havlát Jan L2 8:29.170 +42.029
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 8:30.830 +43.689
7.místo #68 Hadáčková Lenka S2 10:33.590 +2:46.449
8.místo #130 Soumar Oto A2 11:58.131 +4:10.990
 
Konečné pořadí:
Pořadí St.č. Jezdec Třída Body
1.místo #125 Dokoupil Aleš S2 120b
2.místo #40 Kohák Josef A2 96b
3.místo #58 Havlát Jan L2 94b
4.místo #17 Bubeníček Petr S2 92b
5.místo #69 Kanda Štefan A2 90b
6.místo #101 Bubeníček Petr ml. S2 87b
7.místo #134 Kriegel Jindřich S2 79b
8.místo #68 Hadáčková Lenka S2 57b
9.místo #130 Soumar Oto A2 37b
10.místo #9 Staněk Michal L2 35b
11.místo #13 Salomon Radek A2 24b
12.místo #16 Heyrovský Erik A2 16b
 
Závěrem bych chtěl poděkovat za podporu od Vás všech našich fanoušků a za dary, které nám dali naši sponzoři. Těšíme se na Vás příští rok, kdy odstartujeme už čtvrtou sezónu "levného závodění s Ford Puma Cupem".
 
FOTO
- Ve stopě Rallye osvobození (Jan Havlát, Petra Havlátová a Jakub Haluza)
 
VIDEO
Onboard (Aleš Dokoupil)
- Onboard (Jan Havlát)
 
PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...