Buzerák Janovice 2015

Otravný budík drnčí. Crrr! Crrr! Je půl páté ráno. Probouzím se do ospalé neděle. Ještě mám slepené oči. Víčka se obtížně otvírají. V rameni mi nepříjemné píchá. Už jdu, jinak bych musel ten budík definitivně zneškodnit.

Venku panuje chladné a nevlídné počasí. Na nebi ještě vládne tma. Startuji modrou blechu, abych vyrazil vstříc dalšímu dílů pošumavských závodů ve slalomech. Mám ještě teoretickou naději se umístit na stupních vítězů ve skupině A2. A to i přesto, že se mi doposavad vlastně letos vůbec nedařilo.

https://automobilovyslalom.cz/

Zapínám navigaci, cíl Janovice nad Úhlavou. Ještě minulý týden jsem tento zapomenutý kout naší vlasti ani neznal. Ze Sedlčan jedu na Příbram a Rožmitál pod Třemšínem. Měl jsem být více na pozoru, vzít to cestou kolem mé bývalé práce v Čenkově a potom na dálnici na Plzeň. Já hlupák šetřím! Navigace bloudí a já samozřejmě sní. Projíždím omylem Březnicí a dál se přibližuji místu konání závodu po rychlostních zkouškách rallye Šumava, z čehož mám radost. Obdobně jako zde:

SÜDWESTERN REISE 2012... NEJLEPŠÍ TRASY V ČECHÁCH (DÍL 2)

Temné mraky na obloze levitují proklatě nízko na obzoru.  Vozovka je místy jako víno. Polosuchá. Čím blíže se nacházím Klatovům, tím více vlhne jak povrch silnice, tak i vzduch v prostoru. Z čelního skla častěji a častěji odstraňuji zbytky vody.

Do Janovic přijíždím bez stresu z pozdního příjezdu. Upravuji cílovou destinaci v navigaci na místní kasárna. Ta moje ukecaná Božena zase bloumá. Ach jo. Příště pojedu raději podle kompasu. Míjím v protisměru ostatní účastníky. Jsem zachráněn. Otáčím. Držím se jich jako klíště, abych byl za nedlouho v bývalém vojenské areálu.

V restauraci si u pořadatelů vyzvedám itinerář časů, podrobnou mapu a platím startovné. Zdravím se s dalšími obdobně zapálenými jedinci. Nelením. Jdu si projít podle plánku pěšky trať. Mrholí. Cca 90 branek je úctyhodný počet. Matadoři se buď radují či zatracují tvůrce. Tohle už tu bylo loni a předloni, z legrace hudrují. Já si zapisuji kritická místa do mokrého papíru. Opakuji si možné chyby a snažím se zapamatovat trať.

O pár minut později po tréninkových jízdách… Stojím v koloně před časoměřiči. Pokynem popojíždím ke startovní čáře. Přitáhnout pásy, dotáhnout rukavice, omačkat volant… zelená na semaforu… jeduuuuu. Hned první branka je složitá, projíždím správně zleva. Plný plyn. Nepřehnat rychlost, abych se v ostré č.8 nedostal až na vedlejší příjezdovou komunikaci a pokračuji dále. Brzdím, řadím jedna smolná třináctka pozor strom do kopce držím kvalt až do nebezpečné devatenáctky. Úspěšně balancuji na hraně adheze mezi nástrahami. Kristovi oči, kam teď? Vlevo nebo vpravo. Vpravo volím na třicítce. Je to modrá kuželka přeci. Pěkně vykroužit oblouk do čtyřicet čtyřky, abych pak rychle nasměřoval čumák modré blechy do další svízelné dvou-branky č.48 a 49. Pot mi stéká po čele. Přejíždím mokrou kluznou fólii. Opatrně! Je jako led. Vybírám si jistotu pomalejším průjezdem. Další horká chvilka a svízel mě čeká u branky č.58 modrobílého bludiště. Já nevidím kužel! Za A-sloupkem scrabble. S plnými ruky práce projíždím bez ztráty kytičky. Další kritické body již nemám zapsané. Teď nezpanikařit a neudělat zbytečnou chybu z přemíry snahy o dosažení toho nejrychlejšího času. Především úsek č.71 a 72 si musím správně nadjet. Do sedmdesát-šestky šlapu opět ostře na brzdy. Už, už mé krátkozraké oko dohlédne cíl, ale přede mnou je ještě hradba plastových překážek, kterým se musím vyhnout. Ruce točí doleva, doprava a zase doleva…  Hurá, i zde jsem se vešel. Zastavuji na stopce a sleduji ve zpětném zrcátku, zda se za mnou nevýří ruch komisařů s jejich trestnými body.

Následující jízdy se nesou v podobném duchu. Nervozita se snižuje s každým ujetým metrem. Před poslední jízdou i odkládám mou dnešní bibli (mapku) na sedadlo spolujezdce. Dobojováno. Pro dnešek. Pro letošek. Modlení je zbytečné. Máme čas uklidit si nádobíčko, naostřit tužky. Teď je čas na výpočty. Co kdy, kde a za kolik…

V příjemné restauraci s rallye barem nad šálkem čaje, jenž v tomto nevlídném počasí bodne, rozebíráme proběhlý závod i sezónu. Někdo dojídá dnešní speciální menu, guláš s chlebem.

Dopočítáno. Vyhlašují se nejlepší dnešního slalomu děti, dámy, důchodci, … A2 … hned v zápětí následuje vyhlášení celkových výsledků v podobném pořadí.

VÝSLEDKY (skupina A2)
 
Pořadí St.č. Jezdec Vozidlo  Čas Rozdíl
1.místo #100 Zach Martin Opel Corsa 4:31.139
2.místo #58 Havlát Jan Ford Puma 4:33.368 +2.238
3.místo #33 Stach Zbyněk Peugeot 206 4:39.221 +5.740
 
Konečné pořadí: (skupina A2)
Pořadí St.č. Jezdec Vozidlo Body
1.místo #100 Zach Martin Opel Corsa 80b
2.místo #85 Trhlík Martin Citroen Saxo 79b
3.místo #63 Jánský Jan Ford Focus 73b
4.místo #58 Havlát Jan Ford Puma 66b
 
Stupně vítězů se tedy v konečném pořadí nepodařili získat, přesto odjíždím s pocitem dobře vykonané práce:-D. Z jara se těšte na repete…
 
VIDEO

- Onboard (Jan Havlát)

PARTNEŘI FORD PUMA CUPU
 
Chtěl bych poděkovat partnerům, kteří drží přízeň s námi a podporují nás věcnými dary.umou navštívená místa: Nürburgring Nordschleife, European Ford Puma Meeting Valkenburg, FordFair in Silverstone, Stelvio Pass, 15 Jahre Ford Puma Dorsel, Isle of Man, Hungaroring, Lausitzring, Transfagarasan, Romantische Strasse, 20 Jahre Ford Puma Köln, Grossglockner Hochalpenstrasse... Fordem tam, vlakem zpět rulezzz...